Reklama
Dnes je neděle 24.11.2024      svátek má Emílie
Zpět
Miroslav Tomanec, Ing., MBA

Stavební inženýr, restauratér, vinárník a pivovarník na penzi. Dnes už jenom kavárník a bývalý koaliční zastupitel, aktivně se snažící ovlivňovat chod našeho krásného města.

Kronospan "politicky".

Miroslav Tomanec, Ing., MBA | 04.11.2020 13:07

Vedení města považovalo za potřebné po dvou letech shrnout pro zastupitelstvo co všechno podniklo ve věci druhého největšího průmyslového znečišťovatele  v naší zemi, který stále svým působením na teritoriu města hodně znepřijemňuje život velké části našich občanů.  Aktivit, činností a snah  spousta, výsledky však nevalné, nic podstatného se nemění,  Kronospan je zkrátka po všech stránkách dobře opevněn a bude to hodně dlouhá cesta, změnit pro občany něco k lepšímu…

Aniž kdokoliv cokoliv žádal, Kronospan  v návaznosti na tento materiál poslal všem zastupitelům těsně před jednáním dlouhou litanií, kde jako obvykle vyzvedává své obrovské zásluhy k životnímu prostředí, ale nic zásadního ke změně k lepšímu nesděluje. V podstatě zcela mimo řešené téma.

DOBROU ZPRÁVOU je to, že nikdo ze zastupitelů nepovažoval za nutné jakkoliv na dopis v diskusi reagovat.

ŠPATNOU ZPRÁVOU  ale je  zase na druhé straně to, jak silné má Kronospan  „politické“ zastánce.

V hlasování o přijetí usnesení, ve kterém se o ničem nerozhodovalo, pouze se předložený materiál bral na vědomí, hlasovala totiž pro celá koalice a opoziční ČSSD. Usnesení nepodpořilo  ANO, SPD a zastupitel Jaromír Kalina, o kterém se momentálně neví, čí vlastně je…    

Alespoň se ale ví, kdo za koho v této věci  vlastně hraje.    

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

RUDÉ PRÁVO 19.11.2024
OSVOBOZENÍ 16.11.2024
RAF 04.11.2024
ZNEUŽITÍ IDENTITY 10.10.2024
RUŠIČKY 08.10.2024

Poslední komentáře

Tiffanyvah: My, občané Protektorátu (1/3)
Chrisappar: My, občané Protektorátu (1/3)
Mirtem: My, občané Protektorátu (1/3)
MelissaAmoug: My, občané Protektorátu (1/3)
Kimberlykak: My, občané Protektorátu (1/3)

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

35 komentářů

Přidat Komentář

  • Jan P  | 05.11.2020 18:27  | Reagovat
    Podle mě existuje jediný řešení: Zelený nový úděl (Green New Deal) pro Evropu. Nedovedu si ale představit, že celá koalice a opoziční ČSSD(v jihlavském zastupitelstvu) by se k takovému řešení přihlásila. S ANO a SPD je rozhodně spojuje ideologie HDPismu a modla růstu, jak o tom píše Jan Bittner. 3. listopadu 2020|Kolik životů nás stojí ideologie HDPismu?| Deník Referendum
  • VladimírV  | 07.11.2020 19:25  | Reagovat
    Pane Jane P. Chod světa je založený na obchodu. Z minulosti jsou známé podobné případy spasení. světa Např. pacifismus V. Havla, který nastartoval zničení tradičního zbrojního průmyslu v Československu. S jediným výsledkem: Zbraně se nepřestaly vyrábět, akorát naše země vyklidila pozice. Realizace Zeleného údělu pro Evropu by sice území ozdravila, ale problém by se přenesl tam, kde existuje větší tolerance ke "špinavým technologiím".
  • Jan P  | 07.11.2020 22:02  | Reagovat
    Pane Vladimíre V., on už ten problém, který zmiňujete tady reálně přeci máme. Např. ČR a chování nadnárodní společnosti Kronospan v Jihlavě:-) Právě proto mluvím o řešením jako je Zelený nový úděl (Green New Deal) pro Evropu. Srovnávat Zelený nový úděl s Havlovým "pacifismem" (!) těsně po Listopadu je hodně mimo. Prosím nezaměňovat The Green New Deal for Europe(DiEM25) za European Green Deal(plán EU)! Jinak. Ekonomka Ilona Švihlíková o tom včera večer dobře mluvila Interview ČT24:"V situaci, v jaké jsme, kromě prvotní a jasné priority zdraví občanů, potřebujeme podporu pro lokální ekonomiku. Potřebujeme, aby se peníze držely v místě. Vláda se ovšem místo toho koncentruje na exportéry, neboť jsme prý proexportní země. Co na tom, že spotřeba domácností tvoří skoro polovinu HDP. Exporty nemůžeme ovlivnit – jaký vliv má asi tak ČR na světové ekonomické prostředí? Copak ho přetlačíme? My skutečně nejsme v pozici jako je Čína." Dokud budou v televizi za ekonomy mluvit vždy jedině Marek nebo Kovanda, tak se nic nezmění. Potřebujeme, aby STEJNÝ PROSTOR A RELEVANCI dostávaly i Švihlíková nebo Nerudová. K tomu The Green New Deal for Europe(je mezinárodní kampaň za rychlý, spravedlivý a demokratický přechod k udržitelné Evropě) o které mluvím. Podle mě je v tomhle Green New Deal (jako nejvíc průlomovej proud v ekologickým hnutí za posledních 30. let) dobrej koncept, zvlášť tam, kde se s nerůstem překrývá a je vlastně myšlenej jako "přechodovej program" k steady-state ekonomice. Tím, že spojuje důslednej ekologickej program s radikálním přerozdělováním a sociálníma jistotama (garance práce, posílení postavení pracujících, masivní investice do veřejných služeb) míří k praktickýmu řešení problému "běžícího pásu výroby"...
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 11:41  | Reagovat
    Chod světa je založený na obchodu. Z minulosti jsou známé podobné případy spasení. světa Např. pacifismus V. Havla, který nastartoval zničení tradičního zbrojního průmyslu v Československu. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vážený pane Havlíček, "PACIFISMUS" Pacifismus s přívlastkem "Václava Havla". Pacifismus, který způsobil "Mnichov" NATO, právě dnes jsou to komunisté, kteří vydírají vládu, požadují snížení českého podílu na obraně. Je v tom pacifismus, nebo zájem Ruska snížit stabilitu v Evropě. Klepou se Poláci strachem z "bratrské" pomoci Putina ? Snad je už dneska jasné, kdo je okupant a agresor na Ukrajině. S naší Podkarpatskou Ukrajinou, obdobná story. Republika měla geograficky tvar ryby. Stalin ji ukousl ocas, že?
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 11:55  | Reagovat
    PS. Republika měla geograficky tvar ryby. Stalin ji ukousl ocas, že? Hitler Sudety !!! "S jídlem se mu zvedla chuť" Kámoši Hitler se Stalinem se šábli o Polsko. -------------------------------------------- "Chod světa je založený na obchodu" S tím by si Zdeněk Gryc nedovolil, ani moc polemisovat DVA KOHOUTI NA SMETIŠTI EVROPY ... VYHRÁL STALIN CO TO STÁLO REPUBLIKU ? OSVOBOZENÍ 1945 BRATRSKOU POMOC 1968
  • Dvořák  | 08.11.2020 12:28  | Reagovat
    Nechce,aby mu lidi lezli na blog,ale sám prudí,kde může a kydá sračky. Prostě architekt až do konce.
  • VladimírV  | 08.11.2020 13:27  | Reagovat
    Pane Jane P. Tloušťka sociální bubliny, ve které se nacházíte je natolik silná, že Vám brání dívat se na dění kolem reálným pohledem. Je to obchod, který hýbal, hýbe a bude hýbat světem. V tom pak akumulace zisku jako zdroj inovací, potažmo zvyšování životní úrovně, v tom i zlepšování životního prostředí. Investice do prostředí, ve kterém žijeme, jsou závislé především na zdrojích jejich financování. Bezdiskusní je, že je to spotřeba jako prioritní záležitost, tedy zájem nás obyvatel. Samozřejmě závislá na objemu financí k tomu nutných. Doba se otáčí směrem k pádu do větší chudoby, což není dané společenským systémem, ale celosvětovou pandemií. Takže jakékoliv všespasitelné plány směřující mimo uspokojování základních potřeb obyvatel musí jít zákonitě stranou. Sociálně udržitelný rozvoj Evropy tedy bude kopírovat objem finančních zdrojů. Nic víc, nic méně. Pokud jde o diskutovaný Kronospan, není to produkt bezohledného kapitalismu. Z historie existence Dřevařů v Jihlavě je známo, že výroba dřevotřískových desek tady probíhala již za minulého režimu a to v podmínkách daleko drastičtějšího vlivu na životní prostředí. Holt jsme tehdy byli zvyklí na jiné mňamky, nevadily nám kuřata napěchovaná antibiotiky, hovězí s odérem po močovině, smrad z dvoutaktů, kouř z komínů, kde se pálilo vše hořlavé. Tak to prostě fungovalo. Dnes je to v případě zmíněné firmy především prach a hluk. A firma si dokonce dává tolik práce, že odkrývá skutečnosti o svém chodu. Na rozdíl od propagandy minulého režimu, kde se oficiálně tvrdilo, že formaldehyd je zdraví přínosný. To není vtip. Pro pan Gryce: S článkem to sice nesouvisí, ale pro vyrovnanost. 2. světovou válku rozpoutal Hitler, kterému n a š i spojenci obětovali Československo. Současně s rozpadem Varšavské smlouvy mělo zákonitě zaniknout i NATO, což se nestalo. Postoupení Zakarpatské Ukrajiny SSSR bylo podobné jako rozdělní Československa. Zkrátka, byl to kus země, která nedosahovala úrovně zbytku republiky a zejména po válce byl přítěží. To samé provedl, a bez zjevného odporu Václava Havla, Václav Klaus, který využil Mečiarova nacionalistického cítění. K okupaci naší země přispěli svým postojem konkrétní čeští politici, bez nich by vpád nebyl tak jednoduchý. Ve výročí bitvy na Bílé Hoře, počátku úpadku národa Vás zdraví Vladimír Havlíček
  • BerKa  | 08.11.2020 15:22  | Reagovat
    "zájem Ruska snížit stabilitu v Evropě"... Hahaha... Po rozpadu Varšavské smouvy se USA s Jelcinem dohodly, že západní Evropa bude končit na hranicích Slovenska. A byl dvacet let klid. Stabilitu nabourala až Ukrajina se svou snahou přidružit se k EU (v čemž ji samotná EU naočkovaná Amerikou tehdy nadšeně podporovala, i když by to pro ni znamenalo jenom další dotační černou díru). To si samozřejmě Rusko dost dobře nemohlo nechat líbit a proto jsme tam kde jsme. Mimochodem - na Ukrajině už pár let vládnou proevropské strany. A co teda ten vstup Ukrajiny do EU, kterému zdánlivě nic nebrání ? Ticho po pěšině. Výsledku bylo dosaženo a teď už po Ukrajině neštěkne ani pes. Nikdo o ni nestojí a jestli se doněcké republiky se zbytkem země budou dál mazat na život a na smrt ? Super - tím líp. Bude to výhodný důvod k dalšímu zbrojení a posilování "bezpečnosti" v Evropě. Panu architektovi bych doporučoval alespoň základní studium světového zeměpisu - třeba by s údivem zjistil, jak to vlastně s tou Podparpatskou Rusí bylo a komu všemu patřila, než dočasně zakotvila ve státním útvaru zvaném ČSR. Nikdy nebyla českým ani slovenským historickým územím. Třeba by si pak tyhle hloupé slinty odpustil. I když...určitě neodpustil. On slyší jenom to, co chce.
  • Jan P  | 08.11.2020 16:37  | Reagovat
    Pane Vladimíre V., dlouho jsme se spolu v diskusi o nic nepřeli. Jak se zdá evidentně Vám to chybí. Nevím, kdo z nás dvou je více uzavřen v "bublině" a odtržen od "reality" ? Než začnete teoretizovat(?) o Zeleném novém údělu (Green New Deal) pro Evropu dřív si o tom něco přečtěte. Aby jste tady potom netvrdil nesmysly a bláboly. Vy jste nedávno zde v diskusi něco mluvil o tom, že jako konzervativně myslící člověk, který sice nepatří mezi věřící, ale ctí autority a instituce i ŘKC v ČR. O jeden citát jednoho představitele ŘKC se s Vámi rád podělím. Velmi konzervativní biskup Graubner: "Spoléháme na ekonomii a techniku, ale ty nevyřeší problémy životního prostředí, ani problémy vztahů. Stejně tak problémy hladu a bídy se nevyřeší růstem trhu. Společnost řízená trhem má jediný cíl: maximalizaci zisku." Vtipný je, ze to říká zrovna Graubner, který se nikdy nebal maximalizovat zisk. 7. února 2002|Graubner čelí obvinění z vytunelování vinařské firmy |Magazín Christnet.eu Já Vám ten konzervatismus věřím a rozumím tomu: protože pro elity(ekonomické, politické a církevní) a instituce ,které jako správný konzervativec hájíte jsou společenské změny ohrožením. Green New Deal jako takovou předkládanou "nebezpečnou" společenskou změnu i vidíte. Možná by nebylo od věci, kdyby jste zajel na Bedřichov a zeptal se lidí, jak se jim tam u druhého největšího průmyslového znečišťovatele v naší zemi bydlí a žije ? Možná si nechají od Vás vysvětlit, že ten podobný problém tady byl už za minulého režimu a zájmy velkého byznysu mají přednost před zdravím lidí... Třikrát zvolen prezidentem USA F.D.Roosevelt byl asi pro Vás taky nebezpečnej socialista(...), kterej prznil volný trh a obchod !? Roku 1932 se stal F.D.R. demokratickým kandidátem na prezidenta, v této době vyhlásil plán New Deal (nový úděl).V roce 1934 se jeho administrativa na okamžik ocitla v ohrožení, když skupina bohatých průmyslníků naplánovala vojenský převrat (tzv. Business Plot) s cílem svrhnout Rooseveltovu vládu. Zdroj:Wikipedie
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 17:34  | Reagovat
    1. Dvořák říká: Neděle, 8. 11. 2020 v 12:28 Nechce,aby mu lidi lezli na blog,ale sám prudí,kde může a kydá sračky. Prostě architekt až do konce. ------------------------------------- PROSTĚ ARCHITEKT AŽ DO KONCE Něco jako arch. Sedlák, nebo Rozehnal. Právě jsem se vrátil ze hřbitova, kde jsem potkal, poblíže jejich rodinného hrobu se Sedlákem, který vzpomněl, jak byl zatčen před arch. Janem Sedlákem. Ing. Janáček, Tam také leží. Podívejte se na břečťanem zarostlý jejich hrob. Co myslíte, jak těmto vězňům kriminál zkrátil život? A CO JEJICH RODINY Havla pustili, dost těsně před jeho možným exitem v base, že? Architekti . . . Paměť a dějiny – čtvrtletník, ročník XIII, 2019/04 Vydává: Ústav pro studium totalitních režimů České republiky, Siwiecova 2, 130 00 Praha 3 Šéfredaktor: Adam Šůra Redakce: Jitka Šmídová, Patrik Virkner Sazba: Zuzana Michálková Poštovní adresa redakce: Na Struze 3, 110 00 Praha 1, ŠÁRKA KOUKALOVÁ Otroci s inženýrským diplomem. Technické ústavy ministerstva vnitra a věznění odborníci v 50. a 60. letech.....................................3
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 19:39  | Reagovat
    Panu architektovi bych doporučoval alespoň základní studium světového zeměpisu – třeba by s údivem zjistil, jak to vlastně s tou Podparpatskou Rusí bylo a komu všemu patřila, ---------------------------------------------------------------------------- než "dočasně" zakotvila ve státním útvaru zvaném ČSR. --------------------------------------------------------------------------- Nikdy nebyla českým ani slovenským historickým územím. Třeba by si pak tyhle hloupé slinty odpustil. I když…určitě neodpustil. On slyší jenom to, co chce. ------------------------------------------------------------------- PATŘILA ČESKOSLOVENSKÉ REPUBLICE !!! STEJNĚ JAKO KRYM UKRAJINĚ DOČASNOST JE LIDSKÁ U GEOGRAFICKÉ VEDE K VÁLCE ------------------------------------------------------------------- LIDSKÁ JE NĚJAK VYMEZENA SLUŠNOSTÍ - 80 LET NA PŘÍKLAD: 1. Dvořák říká: Středa, 13. 3. 2019 v 10:47 Možná se budu opakovat… …….. Umřít v osmdesáti není tragédie,ale slušnost. ………… Jiří Sovák --------------------------------------------------------------------------- V pátek 18. října 1968 schválilo Národní shromáždění smlouvu o podmínkách dočasného pobytu sovětských vojsk na území Československé socialistické republiky. Smlouvu podepsali 16. října 1968 předseda československé vlády Oldřich Černík a předseda Rady ministrů SSSR Alexej Kosygin. Samotné projednávání smlouvy plénem Národního shromáždění zabralo, přestože šlo o nadmíru závažný dokument, který právně upravoval okupaci z 21. srpna, jen něco málo přes dvě hodiny. Schůze Národního shromáždění se zúčastnil i prezident Ludvík Svoboda. O smlouvě se předtím jednalo např. na schůzi stranické skupiny poslanců KSČ, na společné schůzi několika výborů nebo na schůzi předsednictva Národního shromáždění. Už na těchto fórech měli někteří poslanci výhrady k tomu, že nebyl stanoven termín odchodu sovětských vojsk, řešili otázky suverenity i problém „dočasnosti“ a doby platnosti smlouvy. Smlouvu před poslanci na zasedání Národního shromáždění obhajoval předseda vlády Oldřich Černík mimo jiné s tím, že „schválení smlouvy považuje vláda za věc důvěry Národního shromáždění vůči ní samotné“. „Ochrana společných zájmů socialistických zemí a jejich revolučních vymožeností vedla vlády obou zemí k závěru o nezbytnosti dočasného pobytu určitého kontingentu sovětských vojsk na našem území. To proto, aby podle prvního článku Dohody tato vojska posílila obranu států socialistického společenství před sílícími revanšistickými snahami západoněmeckých militaristických sil,“ argumentoval Černík. Sovětská vojska podle předsedy vlády neměla zasahovat do vnitřních poměrů země, přijetím smlouvy pak podle něj Československo vstupuje „do další etapy normalizace poměrů v zemi“. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Dočasný pobyt sovětských vojsk trval 23 let. Jako poslední odletěl generál Vorobjov 24. 06. 2020 / STALO SE / 24. ČERVNA 1991 Symbolickou tečkou za odchodem sovětských vojsk byl koncert Adieu C.A., na kterém zahrál s Pražským výběrem americký hudebník Frank Zappa. Odlet posledního vojáka přímo z koncertu Sověti nepovolili, generál Vorobjov odletěl do Moskvy o tři dny později. Když koncem roku 1989 padl v Československu komunistický režim, na území republiky se nacházelo 73 500 sovětských vojáků spolu se 40 000 jejich rodinných příslušníků a civilních zaměstnanců. Odchod okupačních vojáků, tvořících tzv. Střední skupinu vojsk Sovětské armády (SSkV), si ve vzácné shodě přál celý národ. Dlouhé a devastující období sovětské okupace skončilo dne 21. června 1991, když opustil Československo poslední transport sovětských vojáků. Odchod desetisíců vojáků a ohromného množství vojenské techniky představoval náročný logistický úkol. A jednoduchý nebyl ani z politického hlediska. POMOHLA HAVLOVA „ROZPAČITÁ JISTOTA“ „Nebylo tak jednoduché přimět Sovětský svaz k tomu, aby souhlasil s odchodem Střední skupiny vojsk odtud, jednání bylo hodně náročné,“ řekl v roce 2014 Paměti národa Luboš Dobrovský, který se počátečních jednání se Sověty účastnil jako mluvčí nového ministra zahraničních věcí Jiřího Dienstbiera. ---------------------------------------------
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 19:51  | Reagovat
    Vážený pane Havlíček Vzpomínky pamětníků pocházejí ze sbírky Paměť národa, kterou spravuje obecně prospěšná společnost Post Bellum díky podpoře soukromých dárců. Fotografie poskytla Dana Kyndrová, které děkujeme. Paměť národa můžete podpořit vstupem do Klubu Paměti národa na www.pametnaroda.cz.
  • Zdeněk Gryc  | 08.11.2020 21:45  | Reagovat
    Nerad by to do JL vkládal v afektu po půlnoci , jako Berka, statě o Onanii, takže v pohodě před 22 hodinou. . . ---------------------------------------------------------------------------------- 1. Dvořák říká: Neděle, 8. 11. 2020 v 12:28 Nechce,aby mu lidi lezli na blog,ale sám prudí,kde může a kydá sračky. Prostě architekt až do konce. ————————————- DVOŘÁKU - DAJ BOŽE ! ------------------------------------- Proč se 1. Dvořák říká: "KYDÁ SRAČKY" Ó JAK FONTICKÉ, PŘÍMO CÍTIT , že ? Sračky,Leč nepodepíše se plným jménem, kolik je Dvořáků: 1/ Dvořák Milan - římská I. Před okupací 15. 3. 1966 v článku o Jitřence je architekt pro něj: "Brňák kabrňák" 2/ Dvořák Milan - římská II. Po okupaci v úterý 25. února 1975 vyšla Jiskra, orgán OV KSČ: "Musíme naše inženýry-architekty učit uctívat památku dělnické třídy a komunistické strany. A pokud některým z nich tyto myšlenky nejsou blízké, ukládat jim v tomto smyslu konkrétní požadavky k odbornému ztvárnění." 3/ Václav Dvořák: Před delší dobou vložil do JL článek Václav Dvořák, kde dlouze popsal hrdinský čin, jak v rámci autogramiády knihy Albrightovou během pražské autogramiády ji předložili k podpisu plakáty a požadovali, aby je podepsala. Jde zřejmě o článek, kde se touto " HRDINSKOU AKCÍ MEZINÁRODNÍHO VÝZNAMU NA ÚROVNI HAAGU" pochlubil Václav Dvořák. Článek vložený do Jihlavských listů končí těmito slovy: "Milí čtenáři, nedivte se mi prosím, že nyní s obavou očekávám. . . stejně jako moji kamarádi z našeho občanského sdružení Přátel Srbů na Kosovu, kdy si pro nás – válečné zločince – z Haagu přijdou" Václav Dvořák "Albrightovou během pražské autogramiády vulgárně uráželi" PRAHA Létající plakáty a vulgární nadávky. To všechno doprovázelo úterní křest nové knížky bývalé americké ministryně zahraničí Madeleine Albrightové v pražském knihkupectví. Na místě musela asistovat policie. "Během autogramiády došlo k provokaci. Demonstranti se snažili vyvolat konflikt, Madeleine Albrightovou uráželi," popisuje Richard Klíčník z vydavatelství Argo. Proto pořadatelé nezvané hosty museli vykázat. Zdroj: https://www.lidovky.cz/demonstranti-vynadali-madeleine-albrightove-pri-autogramiade-pbn-/zpravy-domov.aspx?c=A121023_192859_ln_domov_kim převzato: Skupina ČR - Srbská republika, předseda od Kosovská krize Po jednostranném vyhlášení nezávislosti Kosova se zúčastnil Foldyna série menších demonstrací proti uznání nezávislosti této jihosrbské provincie, organizovaných petičním výborem "sedm statečných". Demonstrace podpořili někteří další, politici, například Jan Kavan, Daniel Solis ze Strany zelených nebo Václav Dvořák (autor filmu Uloupené Kosovo), prof.Rajko Doleček a další. Jaroslav Foldyna je po matce Srb. 6. 2. 2014 Pane Dvořák, nejste prosím " 1 ze 7 statečných" skromnost, fakt není v JL na místě. ------------------------------------------ 1. Dvořák říká: Středa, 13. 3. 2019 v 10:47 Možná se budu opakovat… …….. Umřít v osmdesáti není tragédie,ale slušnost. ………… Jiří Sovák ------------------------------------------ Anonamové 3x : "čtenář" "pozorovatel" "km" ------------------------ Pánbíček také 3x: Bůh otec Jéžiš - syn svatý, narozen bez poskvrnění. Duch svatý . . . patron anonymů ? ------------------------- Co "NATO" pane Havlíček, kterého si Zdeněk Gryc váží, pro jeho: "pro vyrovnanost" ? ----------------------------------------------- Miroslav Tomanec, Ing., MBA říká: Pondělí, 27. 1. 2020 v 7:24 ------------------------------------------------ V blogu se svou fotografií nás kdysi pozval na den a hodinu o své vinárny u Odboráku. Tehdy přišel pouze Mgr. Vovsík. Docela bych rád vyslechl, hlasitě pomalu a s přízvukem: Pana Berku, Km, blade a zejména pana XXXXX, abych "live"konečně uviděl, do které gluteální krajiny lezl: Ing. arch Zdeněk Gryc, který nemyslí, ale ví, že setkání "LIVE" by to mohlo kultivovat komentáře v JL. Bůh pomáhej, anonymům a zbytku rozumu, nynějšímu presidenta USA.
  • VladimírV  | 08.11.2020 22:11  | Reagovat
    Pane Jane P. Když diskuze, tak prosím s vynecháním taktiky typu "hovoříte bláboly". Umět číst automaticky neznamená mít pravdu. Ta je totiž obsažena v realitě. Ponechme prosím stranou i Vaše traktáty o tom, co se kde ve světě kdy dělo a kdo se o co více či méně zasloužil. To k tématu článku opravdu nepatří. Ke Green Dealu. Posloužím příkladem Kronospanu. Sice ne nekoordinovaná těžba dřeva, ale kalamita způsobila jeho nadbytek, Část zpracovává m.j. tato firma, dílem je vyváženo do zahraničí. Z ekonomického hlediska je lepší prodávat výrobky ze dřeva, z nichž velký podíl má tzv. chlebové zboží, pro Vás, zboží s vysokou poptávkou. Boom přebytku dřevní hmoty skončí a poptávka po deskách nikoliv. A máme tu záměr firmy, vyrábět je z použitého nábytku. Jinak odpadu, který pokud neskončí na skládkách, je pálený. No a jsme v intencích GD. Podotýkám, že odhlížím od problému dodržování příslušných norem, což považuji nejen za předpoklad, ale v dnešní době za samozřejmost. To proto, že máme dostatek institucí a nástrojů, které firmu donutí k přijetí takových opatření, které nebudou významně ohrožovat životní prostředí. Mimochodem. Vzpomenete si na dobu, kdy představitelé Zelených zabránili cílené těžbě na Šumavě, která by zamezila nekontrolovatelnému množení kůrovce? Dnes sklízíme výsledky jejich počínání. Milý pane Gryci Buďme rádi, že Sověti opustili naši zemi, mějme svůj názor, kdo a jak se o to zasloužil, ale stůjme prosím nohama na zemi. Někdo posuzuje události v 68. jako zradu našich představitelů na národu, jiný vidí nemožnost čelit okupaci, ale všichni si snad pamatují, že spouštěcím signálem pro změnu režimu a následný odchod vojsk byl listopad 89, kdy vysocí představitelé SSSR řekli: "Eto vaše dělo.". Chci věřit, že trauma z 2. světové války války a okupace v roce 68 bude v naší společnosti natolik silné, abychom se dokázali vzepřít jakýmkoliv snahám o zajištění přítomnosti cizích vojsk na našem území. Jen tak se můžeme částečně zbavit obavy z přímé účasti na případném válečném konfliktu.
  • BerKa  | 09.11.2020 09:17  | Reagovat
    No a jakým způsobem teda ČSR získalo Podkarpatskou Rus ? Nějakým plebiscitem mezi místním obyvatelstvem ? Co znamená že PATŘILA československu ? Mimochodem, kolik pane architekte přispíváte nadaci Post Bellum ? Troufám si odhadovat, že ročně to bude zhruba asi tak...nic.
  • Zdeněk Gryc  | 09.11.2020 10:16  | Reagovat
    1. VladimírV říká: Sobota, 7. 11. 2020 v 19:25 Pane Jane P. Chod světa je založený na obchodu. Z minulosti jsou známé podobné případy spasení. světa Např. pacifismus V. Havla, který nastartoval zničení tradičního zbrojního průmyslu v Československu. S jediným výsledkem: Zbraně se nepřestaly vyrábět, akorát naše země vyklidila pozice. ------------------------------------------------------------------------------------------------ "pacifismus V. Havla," v roce 1989 byl "naivní ? "snahou presidenta dramatika, v době, kdy Stalinův imperialismus byl ve stádiu, kdy jeho hordy opustili naši republiku. Nyní však máme Putinovu renezanci, kterou čelí v Evropě NATO. Komunisté se spojili s Babišem s jediným cílem oslabit obranu Evropy, stručně a jednoduše řečeno. --------------------------------------------------------------------------------- Autoru blogu však jde meritus věci: "znečišťovatele v naší zemi, který stále svým působením na teritoriu města hodně znepřijemňuje život velké části našich občanů". Je to urbanistická záležitost města Jihlavy. Život občanů, čím blíže Kronospanu, tím více. Je otázka, jak dalece jde o rozum, emoce a politiku. Cituji spolužačku na FA. "jak politika zavelí rozum je v . . . . . . ". OHES, která vytýčila ochraná pásma, hranice bytové výstavby Sídliště Bedřichov a tehdejšího "Kronospanu" v roce 1977: Sídliště Bedřichov, . Rada okresního národního výboru v Jihlavě na 18. schůzi rady ONV 20 července 1977. Věc: projednání a schválení předběžného návrhu přepracovaného podrobného územního plánu obytného souboru Julia Fučíka v Jihlavě Bedřichov. Návrh sídliště Bedřichov v prezentované podobě umožnilo teprve dlouhodobé úsilí projektanta na přemístění pávovského přivaděče, který měl dle tehdejšího územního plánu protínat tuto část Jihlavy. Zpracovatel územního plánu Ing. arch. Šubrt s tím nesouhlasil a trval na realizaci dle svého návrhu. /Viz. návrh původního směrného plánu, který jsem rovněž předal do archivu/. /Opět jsem se obrátil na profesora Veselého, se kterým jsem už spolupracoval na Březinkách. Teprve jeho autorita umožnila odsunout přivaděč do údolního žlabu a tím uvolnit krajinu pro komplexní útvar sídliště. Z dnešního pohledu, tedy po létech, je vidět logiku tohoto počinu i když ze sídliště je realizována pouze 1. stavba. Přiložené fotografie původní krajiny, do kterých jsem pod vedením dopraváře, prof. Vladimíra Veselého přivaděč zakresloval, dokládají, jak to zde původně vypadalo. Na modelu je patrná přesvědčivost a logika řešení. Je zde také vidět dopravní segregaci provedenou už na Březinkách. Chodníky od domů jsou stahovány do pěších tras jsoucích k nadchodu, který využívá logiky terénu, do kterého je navíc zapuštěna sběrná komunikace sídliště. Motorová doprava je pak přiváděna z druhé strany. Cyklistické trasy, navrhované profesorem Veselým, který dělal dopravu i pro vlastní sídliště, byly členy komisí zamítnuty. O dopravních širších dopravních návaznostech jsem se již zmínil také na začátku kapitoly o sídlištích v separátu “Přehled realizovaných staveb 60 – 90“. Jak již tam uvedeno, ze sídliště Bedřichov byla realizována pouze první stavba, jejíž občanskou vybavenost měla poskytnout pro začátek Jitřenka. Stav bohužel trvá dodnes. --------------------- převzato: "Současně byla při dnešním jednání schválena v zásadách urbanistické ekonomie alternativa č. 1 v těchto parametrech: 3 244 bytů, 11 762 obyvatel, plocha území 47, 55 ha, 274, 3 obyv. /ha. Všechny řadové sekce jsou uvažovány teoreticky jako průchozí. Stavoprojekt Jihlava svolá ve smyslu zápisu ze dne 30. 3. 1978. na 19. 6. 1978 jednání, na kterém bude předložena a projednána ekonomie sídliště, včetně technické vybavenosti a podmiňujících investic." Kalvárie jednání na všech úrovních včetně ministerstva výstavby se táhla dál. /Ing.arch.Blažek/ Dokumentuje to dopis náměstka ředitele Stavoprojektu, odeslaný na KNV po roce, dne 30. července 1979, ve kterém je mimo jiné uvedeno: "Dne 21. března 1979 se uskutečnilo jednání na odboru výstavby ONV v Jihlavě, za účasti zástupců Stavoinvesty Brno, Stavoinvesty Jihlava, odboru výstavby ONV a našeho závodu." Závěrem náměstek uvádí: "Na dnešním jednání byly vyřešeny připomínky Stavoinvesty z 7. února 1979. Další připomínky ke zpracovanému KN PÚP již investor ani ONV Jihlava neuplatnil." To tedy byla úroveň podrobného územního plánu, který teprve otvíral cestu na začátek projektování a dalších složitých jednaček. Vlastní realizační dokumentaci jsem pak koordinoval, jako vedoucí projektant na úrovni ateliéru, jehož jsem byl několik let vedoucím. Ve funkci ved. atelieru jsem skončil z kádrových důvodů, obsažených v dobovém článku Borise Dočekala v Mladé frontě. Ale zpět k sídlišti Bedřichov, přezvaného soudruhy na Sídliště Julia Fučíka. Velká doba, tedy okupace, vedla již dříve k přezvání Březinek na Sídliště Antonína Zápotockého. Už jenom foneticky a v korespondenci nebyl tento „vlezismus“ moc hezký. Když jsem byl pověřen úkolem navrhnout sídliště Bedřichov, tak jsem začal jeho krajinu studovat a navštěvovat. Udělal jsem fotografie, do kterých jsem ve spolupráci s profesorem Veselým zakreslil bílou temperou návrh na dálniční přivaděč. /tyto dokumenty, stejně jako fotografie původní krajiny, situace sídliště Bedřichov, jsou uloženy v jihlavském archivu/. Ing. Šlechtický a Ing. Brzák, jejichž názorů na urbanismus Jihlavy, zejména v souvislosti s likvidací čtyřproudové sběrné komunikace na Březinkách si velmi vážím. Doprava na obou sídlištích byla řešena v souvislosti se státnicemi dopravářů. Šest komplexních podkladů státnice šlo na VUT Brno, šest šlo na dopravní katedru techniky do Prahy. Na jednom z těchto podkladů pro sídliště Bedřichov, byla vypracována státnice žáka profesora Veselého, jihlavského dopraváře Ing. Tošera. Při pohledu na dokumentaci sídliště s barevně odlišenou, realizovanou 1. stavbou vidíme, že centrum je umístěno u oblouku části sběrné komunikace. Segregovaný přístup z odlehlejších částí zabezpečují mimoúrovňové přechody nad sběrnou komunikací zaříznutou do terénu. Tímto řešením mělo být vyhověno pohodlnosti chodce a naopak znepříjemněno, až znemožněno chaotické překračování této páteřní komunikace. Vpravo a vlevo vidíme na modelu areály škol s hřišti. Mateřské školky a jesle jsou umístěny uvnitř jednotlivých staveb tak, aby docházka těchto nejmenších dětí byla krátká a bezpečná. Návrh počítal se zachováním vzrostlé aleje u Smrčenské a Kněžského rybníka, jehož plážka měla být upravena dovezeným pískem na koupání. Navrhované mimoúrovňové pěší napojení sídliště, na rekreační krajinu u rybníka Borovinka bylo v dopravním řešení přivaděče pečlivě ohlídáno. Komplexní zástavba krajinného útvaru sídliště Březinky začala a po více než třicetileté práci projektanta skončila. Krajinný útvar vyčleněný na sídliště Bedřichov se dočkal pouze 1. stavby. Je otázka, zda tento útvar bude se ve své kompoziční a dopravní komplexnosti logicky dostavěn. Politicky nebyla technika jihlavského urbanismu komunisty ovlivňována. Po okupaci 1968 došlo novými orgány k přejmenování Březinek. Komplex z toho, že se nepodařilo v centru realizovat sochu Antonína Zápotockého vedl k příkazu, aby se autor nového sídliště dostavil do budovy OV KSČ s modelem Bedřichova a prstíčkem ukázal, vedoucím tajemníkovi OV KSČ soudruhu Filipovi, kde bude stát socha Julia Fučíka. Vedoucímu tajemníkovi to stačilo. Sídliště mělo zelenou. Podařila se však, jak vidíme realizovat pouze první stavba a areál rodinných domků. Jediný komu se podařilo postavit RD mimo tuto hranici byl ředitel plynárny. ---------------------------------------------- Je to urbanistická záležitost města Jihlavy. Život občanů, čím blíže Kronospanu, tím více. Je otázka, jak dalece jde o rozum, emoce a politiku. Cituji spolužačku na FA "jak politika zavelí rozum je v . . . . . . ". Nežijeme v době bronzové, ba ani totalitní, ale koronavirové. Spoléháme na stanoviska vědeckých kapacit. V úvahu by měly přicházet vždy ta opatrnější. OHES Jihlava měla vždy vysoké renomé. Myslím, že v těchto souvislostech, by měly být publikována zejména, jejich odborná stanoviska. Jihlava 9. 11. 2020 Zdeněk Gryc
  • Dvořák  | 09.11.2020 11:05  | Reagovat
    :-D :-D :-D Tak nejdřív začne prudit s dramatikem a nějakým chybějícím ocasem a teď honem meritus věci. Byl by to bavič,kdyby to nebyl,jak napsal XXXXX.
  • VladimírV  | 09.11.2020 15:29  | Reagovat
    Milý pane Gryci, děkuji Vám za obsáhlý exkurs do historie výstavby jihlavských sídlišť. Chybí mi toliko zhodnocení zátěže, kterou přineslo rozšíření výroby původních dřevařských závodů. Např. skokové zatížení pozemních komunikací kamionovou přepravou, kdy v minulosti potřeby výroby z velké části kryla železniční vlečka s přidruženým skladem řeziva. Mimochodem, osobně jsem zažil dobu, kdy vagony s metrovými poleny byly přistavovány těsně k výrobní lince DTD a odtud jsme je vykládali přímo na pás ke třískovači. Jinak řečeno, problém prachu, což je zřejmě ten největší průšvih firmy v době nedostatku vody na jeho skrápění, tehdy nebyl. Zato zde byl problém škodlivých zplodin, o kterém se kupodivu tolik nemluvilo. Objem výroby, při faktu neadekvátního využití železnice k dopravě suroviny a hotových výrobků, je tedy i nadále přítěží pro život obyvatel především Bedřichova. Máte pravdu, a to platí obecně, že při posuzování a řešení odborných problému by měla být vážně brána především odborná stanoviska. Sociologů nevyjímaje. I když, a to podtrhuje moje předešlé tvrzení, bez souhlasu politiků k výdeji investičních prostředků se neobejde žádná z akcí, na které participuje obec, potažmo stát. Jihlava 9.11.2020 Vladimír Havlíček
  • Zdeněk Gryc  | 09.11.2020 18:13  | Reagovat
    Vážený pane Havlíček, To, co jsem napsal, jsou pouze slova. Před chvílí, pod vlivem Vašeho komentáře jsem se pokusil na útvaru městského architekta urgovat publicitu Sídlišť, která jsem projektoval. ------------------------------------------------------------- Vážená a milá paní kolegyně, Kafková na útvaru jsem Vám předal vizualizace jihlavských sídlišť, která jsem projektoval, doufal jsem, že budou pro veřejnost přístupna na webových stránkách magistrátu, či jinde. Prosím pěkně, udělali jste něco, či uděláte, pro jejich zpřístupnění na internetu. ------------------------------------------------------------------------ Napadlo mi, že se vám pokusím poslat presentaci story Bedřichova A tak ilustrovat zdejší komentář. Pokud prosím se Vám to podaří otevřit, prosím potvrďte příjem. Děkuje a zdraví Zdeněk Gryc
  • Jan P  | 09.11.2020 18:37  | Reagovat
    No vy jste dobrej, pane Vladimíre V. Hned v úvodu vašeho komentáře mi vytknete ,že se nacházím v silné sociální bublině, která mi prej nedovolí dívat se na věci reálně. Fakt nevím podle čeho tak soudíte ? Jak je Vaším dobrým zvykem do celé diskuse(téma blogu) ještě hodíte pak vidle.(...) Nejvtipnější na tom je, že se dožadujete v diskusi bez invektiv(!) na Vás dál pokračovat. To nemluvím o tom, že špatně chápete psaný text. Co si o tom všem myslet ? Nemáte pravdu, že společnost se bez koncernů jako Kronospan v Jihlavě neobejde. Píšete: "Ke Green Dealu. Posloužím příkladem Kronospanu. Sice ne nekoordinovaná těžba dřeva, ale kalamita způsobila jeho nadbytek, Část zpracovává m.j. tato firma, dílem je vyváženo do zahraničí." Právě, že za F.D.Roosevelt a New Deal proti vůli koncernům např. umožnil družstvům elektrifikovat venkov. Dále New Deal měl tehdy řadu dobrej věcí, které až do Reagana byly vzorem pro všechny prezidenty USA... Jenže to by jste musel prvně o tom něco vědět. Permanentně demagogicky lžete. Nemá smysl na to ani reagovat. "Mimochodem. Vzpomenete si na dobu, kdy představitelé Zelených zabránili cílené těžbě na Šumavě, která by zamezila nekontrolovatelnému množení kůrovce? Dnes sklízíme výsledky jejich počínání." Když dovolíte, rád se vrátím k tématu blogu a meritu našeho sporu. Mocní (vlastníci korporací, oligopolů, průmyslníci a bankéři) se silnými lobbisty, nadstandartním mediálním přístupem a silnými vlivovými pákami se bez Vaší ochrany na internetové diskusi OBEJDOU ! Jen bych Vám rád připomněl, že nemocný (nedejbože mrtvý) zaměstnanec (je rovněž zákazník a spotřebitel) nefunguje a bez pracujících nefungují ani firmy, ani Ekonomika. A tohle se týká našeho problému(téma blogu) jako chování nadnárodní společnosti Kronospan(druhý největší průmyslový znečišťovatele v naší zemi) v Jihlavě. Tomu líp porozumíte a dáte mi za pravdu. Tomuhle se totiž říká kapitalismus. Nerozhoduje tady ani vláda, ani občané, ale kapitalisté. A nebude tomu zatím jinak. 9.11.2020|Zaměstnavatelé nesouhlasí s návrhem na den volna. Vláda ho nařídit nemůže, řekl Babiš|Aktuálně,cz
  • jihlavák  | 09.11.2020 19:15  | Reagovat
    Zelení na Šumavě měli pravdu. Každý rok jezdíme na Šumavu a lesy po kůrovci se nádherně omlazují. Jsou to bezzásahové lokality, napadené stromy zůstaly na místě, jen byly zbaveny kůry. Budou určitě odolnější, než nově uměle vysázené lesy třeba u nás na Vysočině. Opět se bude jednat o stejnověké monokultury, jen ke smrku přibude buk a jedle. Myslím, že by vlastníkům mělo být umožněno lesní pozemky nechat přirozené obnově, pokud si to budou přát. Stát minimálně ušetří na dotacích. K čemu pěstovat a dotovat dřevo, když vám za něj pak mazaný kapitalista zaplatí 100 Kč? Dřevotřísku přitom nezlevní. Dělníkovi nabídne 16 000 hrubého.
  • VladimírV  | 09.11.2020 22:05  | Reagovat
    Pane Jane P. Vedete si celkem dobře, vytáhl jste další trumf, přidal na aroganci a začal mne nazývat lhářem. Přitom jste to bohužel Vy, co nechápe resp. nechcete pochopit význam mnou psaného. Vaši rétoriku, kdy přecházíte z Vámi původně zmíněného Green Dealu na New Deal, nehodlám dále komentovat. Proč jste rovnou nevytáhl Leninovu tezi, že zavedení elektřiny v Rusku nahradí Boha? Proboha, kde jste přišel na to, že bych měl stranit oligarchům a korporacím? Kronospan je pokračovatelem fungování socialistického podniku se stejným výrobním programem. I z Vaší bubliny snad dohlédnete na realitu, kdy jsme se transformovali do společenského systému, který je nazýván kapitalismem. Tedy systémem, kde samozřejmě existují námezdní síly, akorát výrobní prostředky leckde změnily vlastníka. S těmi mrtvými to opravdu trochu přeháníte, to zavání spíš otrokářským systémem. Ale nic, zkusme prosím oba ponechat posouzení vlivu existence Kronospanu na životní prostředí na odbornících a nechme rozhodnout soud o tom, do jaké míry poškodil či nepoškodil autor článku jeho reputaci. Milý pane Gryci. Děkuji Vám za laskavost. Nejsem si jistý, zdali budu moci dostatečně využít materiály, které požadujete. Mou mailovou adresu znáte. Zdraví Vás Vladimír Havlíček Pro pana Jihlaváka. Prioritně je třeba položit si otázku, kde se najednou v tak velké míře vzala a o nabyla obrovských rozměrů kůrovcová invaze. Její ohnisko je nepochybně na Šumavě, sám jsem byl svědkem přemnožení tohoto parazita při návštěvě Černého jezera. Ne všechny stromy byly odkorněny a zvláště pak ty, co byly jako dřevní hmota transportovány ke zpracování. A broučci cestou vesele vyletovali, množili se a exponencionálně se šířili a dál šíří. Přirozená obnova lesa bude trvat několik desetiletí, je otázkou, proč to muselo tak daleko dojít. Cena dřeva a potažmo i práce dělníka je závislá na nabídce a poptávce. S tím se v systému, kde neexistují státem dané cenové výměry, dá velmi těžko něco dělat.
  • Zdeněk Gryc  | 09.11.2020 23:20  | Reagovat
    Dost se divím, že rudí bratři, zatím neoznačili lesního brouka, jako parašutistu z USA. S mandelinkou se to osvědčilo. Nejenom v Rusku, ale i naše pokrokové kádry, o tom stejně jako o Stalinovi do dnes nepochybují. Jak nám bylo vštěpováno, povinně, našimi chudáky profesory na gymnásiu RG Křenová. To jsme s očima k nebi, sbírali "americké brouky a koukali, kdy letadla USA shodí další dávku mandelinky bramborové Co není, může být. Nerad bych, aby místní komančové používali šmajlíky + CHA + CHA + CHA anonymové s touto slovně a graficky morální nad-řazeností "nám komunistům" lezl národ, víte kam ? Kronospan „politicky“. Docela rád bych napsal Dřevostavba historicky. Kdy jsme do tamního sutrénního basénu chodili v roce 1958 plavat s "agenty STB", kteří tam pochytili Weilovu žloutenku. někteří i dočasně oslepli. Présenčku bych rád uvedl, ale proč drážtit chřestýše a anonyma bosou nohou ? Leptospiróza, Weilova nemoc, krysí žloutenka - příznaky… https://priznaky-projevy.cz/512-leptospiroza-weilova-nemoc-krysi… Poprvé byla popsána Adolfem Weilem v roce 1886. Způsob nákazy: nejčastějším způsobem nákazy je kontakt poraněné kůže, očí nebo sliznic s vodou znečištěnou močí nakaženého zvířete. Jihlavští plavci a krysy v jedné vodě, to se bude anonymkům líbit, že ?
  • Jan P  | 10.11.2020 16:45  | Reagovat
    DiEM25 ČR, Green New Deal pro Evropu ČR a Platforma členů DiEM25 v Levici pořádají dne 11.11. od 19 hod online diskusi na téma "Green New Deal pro Evropu jako reakce na klimatickou krizi" Green New Deal pro Evropu představuje radikální vizi ekonomické a politické transformace ze společenského systému založeného na maximalizaci zisku na systém zohledňující limity přírodních ekosystému a zdůrazňující nové pojetí lidské důstojnosti. Debatu můžete shlédnout zde: https://www.facebook.com/events/1041643332926985/
  • Zdeněk Gryc  | 10.11.2020 22:06  | Reagovat
    ECCO HOMO nové pojetí lidské důstojnosti DEMOKRACIE ba i lidská důstojnost je jenom 1. Nového pojetí netřeba TŘEBA VŠAK PRAKTIKOVAT ! Důstojnost anomyma ? Překopírovat jeho výrazivo: Dvořák říká: Pondělí, 9. 11. 2020 v 11:05 Tak nejdřív začne prudit s dramatikem a nějakým chybějícím ocasem a teď honem meritus věci. Byl by to bavič,kdyby to nebyl,jak napsal XXXXX. ------------------------------------------- hádejte co napsal XXXXX ------------------------------------------- Pokud se ukončí Trempířovy tanečky za přítomnosti modelek 1 slovenská lyžařka , tak třeba by se mohlo znovu zpívat: Kdyby nebylo Kolumbusa historie by byla kusá kéž by dnes měl ponorku a zajel do New Yorku Zazpívat za celou Evropu Čím se to naše oko kochá jaká to velkolepá socha Hlavu v nebi nohy u vody je to Socha svobody Zde končí středověká éra evropský dnešek je tu včera Země svobody země práce země civilizace To je to Kolumbovo vejce dneska mít v Americe strejce který ví že Evropě vděčí za svou civilizaci Hej strejdo za tou velkou louží zas Evropu středověk souží co se vypůjčí to se i vrací Vrať nám civilizaci -------------------------------- Máme demokracii Zemana. . . Snad někdy skončí: Hej strejdo za tou velkou louží zas Evropu středověk souží co se vypůjčí to se i vrací Vrať nám civilizaci
  • VladimírV  | 10.11.2020 23:54  | Reagovat
    Milý pane Gryci, je to mimo téma, ale pro vyváženost Vašeho lyrického příspěvku toliko několik veršů: - Jen poděkování a lásku vám, kéž znělo by jak zvony.... - Dobrrý den rradarre.... - Takže: "To všechno vodnes čas...", P.S Do americké zádele se dá i teleportovat. Zdraví Vás Vladimír Havlíček
  • Zdeněk Gryc  | 11.11.2020 10:48  | Reagovat
    Z americké zádele přijel TGM v roce 1918. Z americké zádele přijel v roce 1945 generál Patton. převzato: Svobodu navždy Plzeňanům popřál americký veterán Earl Ingram, nadporučík 2. pěší divize. Jako zástupce amerických a belgických veteránů, kteří před 71 lety osvobozovali Plzeň, promluvil při hlavním vzpomínkovém aktu plzeňských Slavností svobody. Ten se letos konal u památníku G. S. Pattona, ceremoniál sledovalo kolem 400 lidí. „Když jsme sem přijeli, tak se tehdy stalo něco zvláštního. Nějak jste se nám dostali pod kůži, dotkli jste se našich srdcí. A to je věc, která nás drží, na kterou jsme nezapomněli a na kterou nezapomeneme,“ zavzpomínal na začátek května 1945 třiadevadesátiletý Earl Ingram. Plzeňanům poděkoval za vřelá přijetí, za skutečné přátelství, pohostinnost. „Doufám, že mi porozumíte, když si troufnu říci, že musíte zůstat ostražití a že nikdy nesmíte pod jakoukoliv záminkou dopustit, aby vás kdokoliv o svobodu připravil, ať již slovem či mečem,“ vyzval přítomné. ----------------------------------------------------------------- Kdosi poničil Klíče, památník demokracie 11.11.2020 Aktuality Sochu Klíče, památník demokracie v areálu Českého mlýna v Jihlavě, kdosi poničil. Odtrženy od sebe byly dva z kruhů, které jednotlivé klíče propojují.
  • Svatopluk Beran  | 11.11.2020 11:22  | Reagovat
    Počínaje Karpatsko - dukelskou operací na podzim roku 1944 započalo postupné osvobozování Československa od nacistické nadvlády. Hlavní tíha bojů ležela na sovětské Rudé armádě, které byl podřízen i 1. československý armádní sbor pod velením generála Ludvíka Svobody. V souvislosti s ujednáními spojenců osvobodila část jižních a západních Čech americká armáda (demarkační čára vedla zhruba v linii Plzeň - České Budějovice). Podle oficiálních ruských údajů (publikovaných v roce 1993 ve statistickém sborníku Grif sekretnosti sňat a v roce 2001 v doplněném vydání pod názvem Rossija i SSSR v vojnach XX veka) byly ztráty Rudé armády při osvobozování území Československa následující: Počet Pozn. Nevratné ztráty bojové - padlí, zemřelí na zranění, zajatí a nezvěstní nebojové - sebevraždy, havárie, popravení atd. 139 918 Z nich 122 392 padlí a zemřelí na zranění Sanitární ztráty Zranění a nemocní 411 514 Vícekrát zraněný voják mohl být ve statistice uveden vícekrát. Zraněný voják, který po návratu na frontu padl, byl uveden v obou kategoriích. Celkem 551 432 Ztráty rumunské armády při osvobozování Československa se v literatuře udávají mezi 55-67 tisíci padlých a zraněných. Nejpřesnější publikovaný údaj zní 33 241 padlých a nezvěstných a 33 254 zraněných, celkem 66 495. Při osvobození Plzně 6. května 1945 byly ztráty americké 16. obrněné divize (16th Armored Division): 1 padlý 17 zraněných Celkové ztráty 16. obrněné divize byly od 17. dubna 1945 do konce války: 5 mrtvých, z nichž 4 padli, 1 zemřel na zranění 28 zraněných, z nichž 1 na zranění zemřel, 14 se vrátilo zpět do služby. 16. obrněná divize měla vzhledem ke svému krátkému bojovému nasazení nejnižší ztráty ze všech amerických obrněných divizí nasazených v Evropě. Během povstání v Plzni 5.-6. května 1945 dále padlo 18 povstalců a asi 50 jich bylo zraněno. Zdroje Army Battle Casualties and Nonbattle Deaths in World War II. Final Report. 7 December 1941 - 31 December 1946. Statistical and Accounting Branch Office of the Adjutant General. Published 1 June 1953 Ztráty americké pozemní armády na československém území podle závěrečné zprávy statistiků US Army byly: 116 mrtvých, z nich 107 padlo v boji, 7 zemřelo na zranění a 2 zemřeli v zajetí 360 zraněných, z nich 7 zemřelo, 199 se vrátilo do služby 55 zajatých, z nich 2 zemřeli, 53 se vrátilo 11 nezvěstných, všichni se vrátili Zdroj: Army Battle Casualties and Nonbattle Deaths in World War II. Final Report. 7 December 1941 - 31 December 1946. Statistical and Accounting Branch Office of the Adjutant General. Published 1 June 1953 Ještě bych doplnil odpověď o čísla amerických letců, kteří byli ztraceni nad územím českých zemí v době okupace (tedy území Protektorátu Čechy a Morava a obsazeného pohraničí - tzv. Sudety): 408 bylo zajato 282 zahynulo 9 zůstalo nezvěstných 40 mužů se vyhnulo zajetí buď úkrytem u civilního obyvatelstva, nebo přechodem na Slovensko 30 se zachránilo, protože jejich stroje se zřítily na již osvobozeném území Celkem tedy USAAF (US Army Air Forces) ztratilo 699 letců (součet zajatých, mrtvých a nezvěstných). Zdroj: Rajlich, J.: Mustangy nad Protektorátem. 1. vydání. Praha: MBI Miroslav Bílý, 1997. ISBN 80-902238-1-8 https://www.fronta.cz/dotaz/pocet-padlych-americkych-vojaku
  • Dvořák  | 11.11.2020 13:07  | Reagovat
    Pane Berane,vy si vážně myslíte,že ho to zajímá? Nebo,že to snad bude číst?
  • Zdeněk Gryc  | 11.11.2020 15:38  | Reagovat
    Počínaje Karpatsko – dukelskou operací na podzim roku 1944 započalo postupné osvobozování Československa od nacistické nadvlády. ------------------------------------------------------------------------------------- OKUPACI NACISTICKOU VYSTŘÍDALA OKUPACE RUSKÁ HITLERA VYSTŘÍDAL STALIN RUSOVÉ SE VRÁTILI S TANKY ZNOVU 1968 OKUPACI UKONČILA SAMETOVÁ REVOLUCE 1989 JE TO TAK SLOŽITÉ? HISTORIE NAŠICH LETCŮ V RAF JE NEJLEPŠÍM DOKLADEM NÁSLEDKŮ "OSVOBOZENÍ 1945" EX POST KOMUNISTŮ + LEGRACE ZEMANA = DŮVOD TANEČKŮ U ANGLICKÉ KRÁLOVNY Zemřel Miroslav Liškutín. Jako stíhací pilot létal za druhé světové války s RAF PRAHA V Británii v pondělí zemřel válečný hrdina Miroslav Liškutín, jeden ze dvou posledních československých stíhacích pilotů účastnících se za druhé světové války bitev v řadách britské RAF. Na twitteru to uvedla česká armáda. Liškutín žil dlouhodobě v Británii. Bylo mu 98 let. „Dnes zemřel brigádní generál v.v. (ve výslužbě) Miroslav Liškutín. Hrdina, který se od roku 1940 v Anglii účastnil bojů, během kterých uskutečnil 131 letů nad nepřátelská území a nalétal 465 bojových hodin,“ uvedla armáda. Náčelník generálního štábu Josef Bečvář uvedl, že zprávu přijal s upřímným zármutkem. „Armáda ČR ztrácí v jeho osobě významnou postavu druhé světové války - příslušníka 312. a 313. československé stíhací perutě ve Velké Británii. Čest jeho památce,“ dodal Bečvář. Liškutína loni prezident Miloš Zeman povýšil za hrdinství do generálské hodnosti. Zdroj: https://www.lidovky.cz/lide/zemrel-miroslav-liskutin-jako-stihaci-pilot-letal-za-druhe-svetove-valky-s-raf.A180219_170311_lide_ele OSVOBOZENÍ OD TOTALITY BUDE VZPOMENUTO 17. LISTOPADU UŽ TO ZAČALO: Dnes je středa 11.11.2020 svátek má Martin Kdosi poničil Klíče, památník demokracie
  • Svatopluk Beran  | 11.11.2020 16:25  | Reagovat
    Podobnou okupaci jako jsme měli vojensky od Rusů si dnes prožívají desítky zemí na kterých jsou vojenské americké základny. JEDNA Z NEJZNÁMNĚJŠÍCH VYBUDOVANÁ V POSLEDNÍ DOBĚ, JE NA ÚZEMÍ SRBSKA. AMERIČANÉ A NATO TAM DOKONCE POPRVÉ PŘEPSALI SVÉVOLNĚ HRANICE OD KONCE 2SV A TO V ROZPORU Z VÝSLEDKY 2SV. DNES, KDYŽ OD ZAČÁTKU NEZÁKONÉHO BUDOVÁNÍ AMERICKÉ VOJENSKÉ ZÁKLADNY NA ÚZEMÍ SRBSKA BYLO JASNÉ, ŽE AMERIČANY PROSAZOVANÝ BUDOUCÍ PRESIDENT NOVÉ SAMOSTATNÉ ZEMĚ NA ÚZEMÍ EVROPY, - KOSOVA -, TADŽMAN HADŽI JE VÁLEČNÝ ZLOČINEC, JEJ HODILY SPOJENÉ STÁTY NA SMETIŠTĚ DĚJIN, TAK JAK TO DĚLAJÍ S KAŽDÝM KDO SE JIM UŽ NEHODÍ A KOHO POUŽIILI PRO SVÉ ÚČELY. JÁ JSEM TY KLÍČE NEPONIČIL A ANI BYCH TO NEUDĚLAL, ALE O JEJICH SKUTEČNÉ MORÁLNÍ HODNOTĚ ZE SVÉHO POHLEDU NA TO CO JE A CO NENÍ DEMOKRACIE S KTEROU VY STÁLE OPERUJETE POCHYBUJI. HAVEL NEBYL HUS A VE FINÁLE SE DO NÁRUČE MOCNOSTI POKAKAL, COŽ HUS OPROTI HAVLOVI MORÁLNĚ ZVLÁDL
  • Svatopluk Beran  | 11.11.2020 16:32  | Reagovat
    Dvořák říká: Středa, 11. 11. 2020 v 13:07 Pane Berane,vy si vážně myslíte,že ho to zajímá? Nebo,že to snad bude číst? Já vím, je to složité. Když mě to ale nedá. Určitě by bylo krásnější se milovat s nějakým krásným děvčetem. :)
  • Zdeněk Gryc  | 11.11.2020 18:23  | Reagovat
    "Musíme naše inženýry-architekty učit uctívat památku dělnické třídy a komunistické strany." ----------------------------------------------------------------- Vážený pane Beran, odmysleme si pitomé posměšky, šmajlíky a snahu rudého bratrstva anonymů o dehonestaci, nic se od února 1975 u toho Jazz-bandu nezměnilo ---------------------------------------------------------------- XXXXX říká: Neděle, 22. 7. 2018 v 12:42 „Zhanobil ses sám oslavováním ochlasty a kurevníka a kdybys o něm držel hubu a psal o stavbách, nikdo by tě nehanobil“
  • Jan P  | 13.11.2020 18:50  | Reagovat
    Antikomunismus a liberalismus prostě museli přinést své trpké ovoce, to nešlo jinak. 13.11.2020|Česko je stát v rozkladu, ukazuje koronavirus. A bude hůř|A2larm
  • blade  | 19.09.2021 16:55  | Reagovat
    https://www.nekrono.cz/2021/09/17/otevreny-dopis-rozhnevaneho-obcana/

Přidat Komentář Vrátit se nahoru