Reklama
Dnes je neděle 22.09.2024      svátek má Darina
Zpět
Milan Štěch

předseda ČMKOS, senátor Parlamentu ČR. Narodil jsem se 13.11.1953 v Českých Budějovicích. Jsme ženatý a mám dvě děti. Vyučil jsem se zámečníkem a vystudoval střední průmyslovou školu. Od nástupu do zaměstnání až do roku 1990 jsem pracoval v závodě Škoda České Budějovice jako zámečník, dílenský dispečer, mistr, předseda odborů. V roce 1990 jsem byl zvolen do předsednictva Odborového svazu KOVO a od roku 1994 působím ve vedení Českomoravské konfederace odborových svazů. Od roku 2002 jsem předsedou této odborové centrály. V roce 1996 a opakovaně v roce 2002 jsem byl ve volebním obvodě Pelhřimov – Jindřichův Hradec zvolen senátorem Parlamentu ČR, kde po celé období vykonávám funkci místopředsedy výboru pro zdravotnictví a sociální politiku. Od roku 1994 jsem místopředsedou Rady hospodářské a sociální dohody ČR – tripartity. Jsem členem ČSSD. K mým zálibám patří zahrádkaření, sport, příroda, rybaření. Mým krédem a i heslem v nadcházejících senátních volbách v obvodě č. 15 Pelhřimov, Jindřichův Hradec, kde kandiduji, je „Bráním slušné a pomáhám potřebným“. Více informací naleznete na www.milanstech.cz.

http://www.milanstech.cz

Stávkou zápas o podobu reforem nekončí

Milan Štěch | 03.07.2008 12:59

V úterý 24. června 2008 proběhla jednohodinová  výstražná stávka vyhlášená Českomoravskou konfederací odborových svazů (ČMKOS). Do stávky se zapojily všechny odborové svazy působící v naší zemi a to i ty, které nejsou členy ČMKOS. Zúčastnilo se jí přes milion zaměstnanců.

Cílem stávky bylo upozornit veřejnost na nespravedlivě prováděné reformy, na nebezpečí, které je obsaženo v připravovaných reformách v oblasti zdravotnictví a důchodového zabezpečení a prostřednictvím účasti ve stávce přinutit vládu ke změně svých záměrů.

Pod tlakem připravované stávky a názorů i dalších významných institucí a občanů vláda zmírnila poplatky ve zdravotnictví a rozdělila připravovanou zdravotní reformu na dvě etapy. Předseda vlády veřejně prohlásil, že k transformaci nemocnic nebude použito privatizačních zákonů. Ministr Nečas přislíbil řešení náhrady za zrušené důchodové kategorie a navrhl doplnit do první etapy důchodové reformy rozšíření možnosti předčasných odchodů do důchodu až na 5 let, při navrhovaném navýšení důchodového věku na 65 let.

To vše můžeme počítat za drobné ústupky ze strany vlády. Zatím nejdůležitějším docíleným výsledkem výstražné stávky, z mého pohledu, je vysoká podpora veřejnosti, která se při všech internetových anketách pohybovala dosti nad 50% a v průzkumu STEMu překročila 62%.

Víme, že ve vládních kruzích tyto informace nezůstaly bez povšimnutí, naopak nám organizátorům stávky dodávají sil. Dílčí cíl stávky, nepoškodit firmy a další podnikatele, získat podporu veřejnosti a společně tak působit na změnu jednání vlády, byl dosažen.

Zda vláda tyto důležité informace vezme v potaz ukáží příští týdny. Pokud ne, náš zápas bude pokračovat a věřím, že v něm nezůstaneme sami. Díky za podporu.

Blog Jihlavské listy

Úvod blogu
Podmínky užívání blogu

Autoři

Archiv


Poslední příspěvky

KDO TO ASI PLATÍ ??? 20.09.2024
„Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“ 17.09.2024
POVODEŇ 15.09.2024
Poštovní schránka v těchto dnech: 09.09.2024
PRÁVĚ DNES 27.08.2024

Poslední komentáře

Thomasbow: My, občané Protektorátu (1/3)
Randyprish: My, občané Protektorátu (1/3)
Richardcag: My, občané Protektorátu (1/3)
XRumer23Onemy: My, občané Protektorátu (1/3)
Svatopluk Beran: „Putinovi kručí v břiše a má chuť na obilí na Ukrajině“

Můj Blog

Přihlášení do blogu
Registrace na blog
Reklama

78 komentářů

Přidat Komentář

  • Vovsík Radek  | 03.07.2008 21:47  | Reagovat
    Stran ODS zaznělo, že stávka je zahájením volební kampaně ČSSD. Socialisté však toto odmítají. Já se zeptám: Může předseda ČMKOS jako významný člen opoziční ČSSD (a její senátor) mít v době začínající volební kampaně zájem vést konstruktivní dialog s vládnoucí ODS? Stačí se podívat na bilbordy ČSSD a odpověď je každému jasná. A tvrdil-li by někdo, že role předsedy ČMKOS se dá od politické kariéry a příslušnosti k ČSSD striktně oddělit - jen bych se pousmál. Tak asi bude mít ODS tak trochu pravdu...
  • Tomáš Ďásek  | 03.07.2008 22:27  | Reagovat
    Podle mě odbory jaksi už ze své podstaty "musí" být levicové. Kdyby byl předsedou ČMKOS senátor ODS, bylo by to podle mě něco jako nealkoholický rum, nebo stehno z kapra :)
  • Svatopluk Beran  | 04.07.2008 20:32  | Reagovat
    Pane Vovsík, ODS má pokáždé od doby, těsně vyhrála volby, na podkladě masírace stupidního antikomunizmu, policejním podvodu pana Langera před volbami, za který byl pravomocně odsouzen a nyní již čtvrtým nákupem opozičního poslance - VŽDYCKY PRAVDU. Jenže většině těch, kteří vám naletěli na jednoduchý antikominizmus, vaše KONZERVNÍ pravicová strana otevřela oči a je jim jasné, o co vám ve skutečnosti jde. Vaše reakce, mluvcí o ničem, vám již těžko pomohou. Tipuji, že minimálně osum let si ani nevrznete. Vztyčený ptrsteníček vašeho vulgárního premiéra teď trčí do vašich vlastních pozic.
  • Plavec L.  | 05.07.2008 14:59  | Reagovat
    Pane Berane, jak známo, komunismus má na svědomí více mrtvých než fašismus, připadá vám například antifašismus stupidní? Není náhodou stupiditou odsuzovat antikomunismus?
  • Svatopluk Beran  | 05.07.2008 16:11  | Reagovat
    Myslel jsem tím to, že ODS byla ve volbách o někoik tisíc voličů lepší jen z důvodu manipulace z lidmi na podstatě toho, že ČSSD jsou vlastně poloviční komunisté. Fašismus je podle mě největší hrůza, jelikož vraždí v zájmu rasy. Komunismus vraždí na principu třídy a kapitalismus na principu svobody zisku. Pravdou je, že vraždění na principu svobody zisku a šíření pseudodemokracie zatím dosahuje nejrychlešího ekonomockého rozvoje lidstva. Pokud máme možnost nahlédnout nyní díky internetu do historie států i do nynějšího světa celého, lže v podstatě každý sám sobě, kdo tvrdí, že to tak není. Pokoušel jste si někdy například zjistit, kolik lidí bylo zavražděno, posypáno chemikáliemi, vypáleno napalmem či bílým fosforem vládami USA po druhé světové válce, na celém světě,? Víte, že například během války ve Vietnamu hrála jednu z rolí v rozšiřování zbrojního průmyslu v bývalém Sovětském Svazu přední americká banka? Takže na mnoha i smrtelných zranění vojáků USA, vydělali také bankéři Spojených Států. Víte nenávidím fašismus, nemám rád komunismus, který vraždí a znemožňuje svobodu názoru a nemám rád svobodu zisku, která nepřipouští hranice zisku, degeneruje morálku, rozšiřuje drogy, nahrává pedofilům, umožňuje prodávat a unášet děti na celém světě a to jak už na otrocké práce, tak pro bohaté úchyly, či pro to nejhorší a to na orgány. Víte o tom, že se ve světě ztratí na půl milionů dětí ročně? Kdopak si je myslíte může koupit, nějaký chudák? Tomu nevěřím.
  • Jiří Simon  | 05.07.2008 21:52  | Reagovat
    Vážený pane Berane, pan Milan Štěch, patří přesně do té kategorie, kterou tak nenávidíte, či odsuzujete!! Stačí se podívat na jeho minulost a taky na to, jak využívá stávající postavení a dané možnosti.
  • Svatopluk Beran  | 06.07.2008 07:50  | Reagovat
    Milý soutěžící, pane Simone, v odpovědi jste se netrefil a musím vám tak odebrat, ač nerad, jednu květinku. Ze hry však ještě nevypadáte, jelikož do ztráty celé desítky vám ve vázičce zůstaly ještě květinky řtyři. Víte pane Simone mě taky vadí ten betonový Prior na druhou a mít ho tak ještě před domem, nevím, nevím. Ale to víte to jsou ti obchodníci. Domnívám se že právě na ně a ten nový Prior v Jihlavě se usmívá z nedalekého bilbordu náš pan hejtman Vystrčil. Možná že i na obchodníky a lobisty z ropou, biopalivy, potravinami, léky či bankéře, a to zcela po právu, protože ta chátra, která vyjma zdravotníků a učitelů si umí vydělávat jenom rukama se teď bouří a nechce pochopit tu jejich krásnou prosperitu. Nehledě i na to, že se ten malej a velkej se rozhodli kšeftovat se zdravím lidí a to dokonce i na principu zákonem zaručeného několikamiliardového zisku. V závěru bych chtěl podotknout, že se nedomnívám, že by pan Štěch patřil do některé z uvedených skupin a proto jsem vám musel odebrat květinku. Pokud nesouhlasíte a máte skutečné konkrétní důkazy o tom že pan Štěch podporuje vytváření zisku bez morálních zásad, dejte mi vědět, já svůj názor na něj poopravím.
  • Jiří Simon  | 06.07.2008 10:44  | Reagovat
    Vážený pane Berane, Vaši oblíbenci se drží této poučky! „Člověk spíše věří tomu, co chce považovat za pravdivé, protože nemá dost trpělivosti k objevovaní.Zavrhuje věci nesnadné, jenž jdou do větši hloubky, protože je pyšný a naduty.A především odmítá věci paradoxní, protože podléhá běžnému míněni.“ A funguje to, stačí si přečíst zběžně stránky ČSSD. PS: stou květinkou to bylo moc dobré!!!
  • Marek Řezáč  | 06.07.2008 12:39  | Reagovat
    Vůbec si nemyslím, že to byla volební kampaň, bylo to jen vyjádření občanů s nesouhlasem se státní reformou. Všude se škrtá, musí se šetřit. A podívejme se na politiky, jak se mají. Tak proč ubírají od huby jenom nám, proč neodeberou i sami sobě. To, co politika taková jako celek předvádí, je katastrofa. To je jako kdybych byl ředitel společnosti, dělal úsporná opatření a přitom si sám zvýšil plat, koupil nové luxusní služební auto. Navíc, co politici mají za výhody, co se jich teda taky vzdát a začít šetřit i tam u sebe. Doufám, že ODS si po volbách dlouho neškrtne, mě stačí tady ta naše modrá radnice, to co tady s městem předvádějí je katastrofa. Mě stačí se jen podívat, jak je to tady s dopravou, to co se tu s ní provádí je katastrofa. Kdybych tu neměl závazky, tak se ihned odtud stěhuji, protože Jihlava se mi začíná hnusit, jaý je tu nepořádek. A když chce vláda šetřit, tak ať začne i u sebe.
  • Plavec L.  | 06.07.2008 13:38  | Reagovat
    Doufal jste pane Řezáči i u ČSSD, když za 8 let jejich vlády nasekaly vlády 800 miliard dluhů? No a soudruha Berana nemá asi cenu ani komentovat.Tam už to hraničí s porušováním zákona o protiprávnosti komunistického režimu...
  • Marek Řezáč  | 06.07.2008 14:20  | Reagovat
    Nechápu, proč by měl být komunismus zakázán tak jako fašismus..je to věc názoru, někdo se za nich měl dobře a někdo trpěl... Mám kolem sebe lidi, co na ně nadávájí či naopak chválí, nevím, proč by na to každý nemohl mít svůj názor a otevřeně ho propagovat..komunismus měl své pro i proti..
  • Plavec L.  | 06.07.2008 18:52  | Reagovat
    Že to pane Řezáči nechápete, je opravdu jen váš problém...
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 07:58  | Reagovat
    Pane Plavec nemyslím to zle, ale nemohu si pomoci, vy v tom opravdu plavete. Neberte to jako urážku a zatím se podívejte na tohle, ještě se k vám vyjádřím. http://www.youtube.com/v/mU206I88jic
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 08:25  | Reagovat
    Pane Simon musím vám opět odebrat jednu květinku. Za prvé pokud nějakým slovním obratem tvrdíte, že se něco stalo, je potřeba to konkrétně dokázat. Vy ovšem řeknete že - Stačí se podívat na jeho minulost a taky na to, jak využívá stávající postavení a dané možnosti. A načež vy na mou žádost abyste konkrétně ukázal na dané skutečnosti které proběhly v dané vizi u daného člověka mi odpovíte nějakým citátem, který se sice zdá být zajímavý, ale v žádném případě neodhaluje konkrétně vámi avizované skutečnosti, čož vás zcela diskredituje a staví do role pouhého pomlouvače a vazala konzervní pravicové strany ODS. A za druhé, víte něco podobného jsme slýchali před dvaceti i výce letmi. Znělo to nějak jako - PROHNILÁ KÁRA IMPERIALISMU ZABŘEDLA DO BAHNA SVÝCH VLASTNÍCH POMLUV. Třeba zabředla, ale v čem a jak již nikdy řečeno nebylo. Snažte se i vy být konkrétní ať nevypadáte stejně jako předešlá věta, protože jenom tak celá vypadá vaše předešlá reakce.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 08:47  | Reagovat
    Ještě pane Simone, nejsou všichni v ČSSD moji oblíbenci, jenom jejich vize, coby strany, nejsou daleko od toho jak já si představuji svět. Jenže při své momentální síle a jasném zříkání se násilý, vražd, mučení a potlačování svobod při prosazování svých cílů, jsou jediní možní o které se mohu svými názory opřít. Jinak jsem zde již několikrát předeslal a klidně to zopakuji ještě tisíckrát mé přesvědčení je HUMANIstické. Proto se domnívám, že nejdůležitější pro vyrovnaný a plně uspokojený život většiny lidí je bezplatné školství a zdravý. Je mi jasné, že bez dobrých ekonomických úspěchů to nejde. Domnívám se, že cesty k této představě vedou spíš přes ČSSD, než přes ODS.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 09:44  | Reagovat
    Pane Plavče, za prvé, jak asi víte a nebo spíš nevíte, nekryté poskytování půjček - a tím vytváření dluhů, či půjčování finančních prostředků na lichvářský úvěr, umožnilo lidem, přibližně tak od začátku 15 století, kteří by se jinak nedostali k těmto finančním prostředkům vytvářet, ať už kladné či záporné hodnoty, které postupně startovyly zrychlování lidské touhy po lepším ekonomickém životě. Není stát který by nedlužil a například Spojené státy jsou jedním z největších dlužníků. Náš dluh myslím není ani na polovičce průměru světového. To jen k dluhům jako takovým. Za druhé, je to jen velice obecné a samozřejmě složitější, ale v podstatě pokud by ODS v čele z Klauzem nerozdala majetek po komunistech například panu Koženému, Pitrovi, Stehlíkovi, Krejčířovi a tisícům dalších vikuků, nemusela by si ČSSD půjčovat na rozjetí hospodářství a mohla použít těchto peněz na to, co si potom musela půjčit, samozřejmě je mi jasné, že i mnohé z těchto půjček zůstalo kdekomu za nechty. Pokud máte peníze a projebete je na vytváření české oligarchie, kterou komunisti zničily, nezbyde vám pak na rozjezd ekonomiky a musíte takto jednat. Průser by byl, kdyby i tyto peníze se ztratily. Naštěstí, se neztratily úplně všechny, tak jako za Klauze, nýbrž motivačně nakoply zahraniční společnosti k tomu aby u nás investovaly. Jak říkám, je to velice zjednodušený náhled na danou skutečnost, ale proběhlo to v podstatě takto. Pokud mě berete jako komunistu ve smyslu toho, že nemám rád, když se musí dělit svět na chudé a bohaté tak mě to potěší, pokud však vaše vyjádření směřuje k tomu, že jsem zastáncem agrese ve smyslu zabíjení, mučení, znemožnování svobody projevu či víry, abych dal průchod svým názorům, velice se pletete. Já vám klidně dokážu na televizních záběrech, že ale takový, je například náš pan ministr zahraničí, když ve své řeči projevil ochotu k vybudování amerického radaru u nás slovy, že agrese je zcela legální projev jednoho člověka vůči druhému, protože přece pocházíme z opic a i tam je dominantní postavení vymáháno tímto způsobem. Mám dojem že se při tom záběru dokonce škrabe pravou rukou za levý uchem a jeho artikulace je většině lidí používající český jazyk k dorozumívání dosti nesrozumitelná.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 10:08  | Reagovat
    Tohle není odemne, ale je to pro vás pane Plavec, Vovsík či Simone poučné, podívejte prosím též na http odkaz, tyto skutečnosti se v našem běžném tisku nedočtete a přemejšlejte, klidně zůstaňte pravičáky jenom se pokuste si nastavit hranice za kterými to už není pravicová politika pro naši zem potřebná a vhodná, protože dál už jsou jen vrahové. Ministr obrany USA Donald Rumsfeld H5N1 naprodej. Doporučuji přečíst celé: http://www.matrix-2001.cz/v2/default.aspx?aid=2813 "Indonéský ministr zdravotnictví Siti Fadillah Supari se přidal k rychle rostoucímu seznamu členů vlády dožadující se „okamžitého“ uzavření námořní lékařské výzkumné skupiny Spojených Států „NAMRU-2“, která se nachází přímo na území jejich státu. Ministr doslova sdělil: „Tato laboratoř se nacházela bez povolení na území Indonésie přes 40 let a byla určená pro výzkum nemocí. Šlo především o různé druhy virů ze Srí Lanky, Vietnamu a Indonésie. Tušil jsem, že výsledky výzkumu mohou být použité pro zcela konkrétní a nebezpečný cíl. Byl jsem zároveň velmi znepokojený nad tím, že vláda byla neschopná zabránit tomu, aby naše zem nebyla vystavena hrozbám cizích mocností“." "A tak Spojené Státy utratily za nákup „spásného“ Tamiflu“ miliardy dolarů a naše republika možná stamilióny stamilióny korun. Ovšem nevím jak dalece si je naše společnost vědomá toho, do čí kapsy tyto peníze vlastně šly. Není to zase až tak těžké uhodnout. Hlavní investorem ve společnosti, která vyrábí tento silně pofiderní „lék“ je bývalý americký ministr obrany Donald Rumsfeld. Lidé přemýšlejme o tom jaká hra se tu ve skutečnosti s námi všemi hraje……. Poznámka editora: Před dvěma dny proběhla i v našich sdělovacích prostředcích krátká informace o tom, že londýnská policie prý zatkla vraha Laurenta Bonoma a Gabriela Fereze. Nic víc a nic míň. Bez dalších informací k případu." Bushovy patří Eli Lilly - Ritalin, Zyprexa a jiné nepotřebné dobroty. VZNIKLI JSME V PRIRODE A PLATI JASNE ZAKONY PRO ZIVOT. DNES JSOU VSECHNY KONFLIKTY RYZE KORPORAČNI. SKUTEČNI TERORISTE JSOU NA 99% VSICHNI TI CO HLASAJI NASI OCHRANU A BEZPECI PRED TERORISMEM. KDO SI MUZE DOVOLIT BYT TERORISTA KORPORACKA S 1000 MLD. $ nebo arabský ovčan s trubkou od kamen a pytlíkem trusu na topení. ZA ZLODEJEM I POLICAJTEM STEJNY MAJITEL
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 10:58  | Reagovat
    Vážený pane Berane, právě že ČSSD nás dostala do dluhové pasti!(a zahraniční kapitalisti se radují s úroku co platíme). Dokonale to demagogicky svádí na ODS, a lidi tomu věří. O tom je i má poučka. Věřte si čemu chcete, já vím že bez produkovaní zisku to prostě nejde. Taky vím že přirozená selekce je nutná, tj. spoluúčast. Vaše ideje jsou utopují, zcela nereálné přání! Pan Milan Štěch, byl v odborech za komunistů, je i dnes a bude i kdyby nám vládli marťani. A o senát již usiluje po třetí, namísto aby se věnoval profesionálně odborům, tak se pořád a neustále plete do politiky. PS: odeberte mě všechny květinky. Přeji Vám příjemný den.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 12:28  | Reagovat
    Pane Simone v dluhové pasti jsou všechny státy světa a dluží jeden druhému, přičemž se spirála vzájemných vztahů stále zužuje. Půčuje si jedna banka od druhé a to stále dokola až se původní splátka v kruhu dostane zase k té bance první. Do toho centrální banky tisknou stále nové a nové, minimálními komoditami podložené peníze. Je to takový malý velký blaf na obyčejné lidi. Jisté je že kdyby Klauz nerozdal - ,,nenechal rozkrást soukmenovcům,, státní jmění, ale použil ho tak jako Zeman, běžela by již ekonomika dřív, na stejné urovni jako nyní přičemž by se možná nemuselo nic půjčovat. ODS by byla legálně u moci a nebyly by tyto půjčky. Nikdo na nikoho nic nesvádí, to je daná skutečnost historií, jelikož ODS vládla před ČSSD a jistě víte na jaké úrovni bylo naše hospodářství když končil a vlastně proč skončil Klauz. Jisté je dále i to že pokud USA nenapadnou Irán a nebudou mít tím pádem hospodářskou a vojensko kontrolu i nad třetím největším producentem ropy v arabských zemích, budou mít velký problém ze splácením svých dluhů, založených na množství spotřebovaných komoditních zásob energie, které potřebují k životu své rozvinuté společnosti. Víte o tom, že před napadením Iráku chtěl Husajn přestat prodávat ropu za dolary, tak jak to nyní dělá Irán a že hlavní kontrakty přesměroval na Čínu a Rusko? Které byly ovšem hned po dobytí Iráku zrušeny jako neplatné. Myslíte si také tak jako já, že ropa byla hlavní záminka k válce? Když se ještě jasně prokázalo, že Sadám žádné rakety ani chemické zbraně nemá, že nikdy na svém území žádné teroristická výcviková střediska alkajdy netrpěl. Myslíte si stejně tak jako já že byl za své zločiny na vlastním lidu pověšen dřív, než mohl jasně ukázat na americké firmy které mu dodaly bojový plyn, který měl být původně použít proti Iráncům, kteří tenkrát neměli dobré vztahy k vůli ropě z USA, jenže on jej radši použil na vlastní Kurdy než na Iránce. Pokud o tom nevíte, tak již za druhé světové války jedna americké firma finančně participovala na svojí bývalé části německé pobočky a nechávala si posílat finanční převody ze zisků při používání CYKLONU B v koncentračních táborech FAŠISTICKÉHO NĚMECKA z celé Evropy. To je ta selekce o které mluvíte? Víte o tom že americké textilní a bavlnářské firmy byly do začátku války Německa s Polskem hlavními dodavateli surovin pro německý wermacht. Takže se dá z lehkou nadsázkou říci že amerika oblékla wermacht pro naši okupaci. Já jen chci podotknout, že je potřeba přijímat a reálně zohledňovat všechna kritéria, nejen ta která se momentálně hodí té které představě o světě. A pokud správně poukážu na hrůzy které prováděli jedni a přitom stejných svinstvech u mých favoritů mlčím, nejsem, aspoň podle mne dostatečné reálným diskutérem. Víte kolik lidí bylo v různých organizacích za komunistů a jsou tam i nadále, víte kolik bylo nynějších úspěšných členů ODS či jiných podnikatelů, za komunistů přímo u komunistů? Nerozumím tomu o té selekci. Tvrdíte snad že fašizmus, Stalinizmus nebo to co hlavně teď v rámci úmyslně rozdmýchaného terorismu v boji o ropu provádí vláda USA, je v rámci přirozené selekce? Jinak je to tentokrát bez ztráty květinky, ale z odřenejma ušima.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 14:02  | Reagovat
    Já jsem si malou privatizací prošel, čili jsem se zúčastnil, tak že vím jak to bylo! To co se svádí na pana Klause, není s cela pravdivé. Buditeli opravdu chtít pochopit praktiky, které jsou shodné s těmi v roce 1990, tak bedlivě sledujte mé postupné dokazování. Darebáků s PSJ a investora CPJ. Jistě jste si všiml že na Vaše argumenty, ohledně USA již nereaguji. http://www.jihlavske-listy.cz/clanek2090-financni-krize-fc-vysocina-zazehnana.html?komentare=vse#komentare
  • Simonides  | 07.07.2008 16:04  | Reagovat
    Vážený pane Simone, nejen malou privatizací byl Klaus živ. Existovala také velká privatizace a na to vy zaslepený nohsled ODS raději zapomenete. Na argmenty pana Berana ohledně USA se nedá reagovat, protože je to pravda. Na druhé světové válce vydělali nejvíce USA - prodávali jak Němcům, tak Rusům, Angličanům a dalším. Taď se tomu říká válečná pomoc, ale co je to za pomoc, když se to musí zaplatit. Jak Vás takle sleduji tak jste velký buditel národního kapitalistického obrození. Ve své zaslepenosti nevidíte vlevo ani vpravo. Už za komunistů platilo -"My ten mír ubráníme, i kdyby jsme to tady měli rozsekat namraky", přesně tak se teď chovají USA. Ničím nepodložená podezření, napadení jiné země (Iráku) na základě lží a manipulací. Mohl by jste mi spočítat, kolik lidí (civilistů) ve jménu boje za svobodu pobili američtí vojáci ve světě a začněte pěkně od Koreje, Vietnamu, Laosu atd a skončete v Afghanistánu, Iráku, Sudánu. Jsem zvědav k jakému číslu dospějete.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 17:07  | Reagovat
    Vážený pane Simonides, stokrát opakovaná lež se stává pravdou! K USA se vyjadřovat nechci, protože o tom nic nevím! Informace které opakovaně, kolem dokola opakuje pan Beran, jsou nevěrohodné, a účelově spojené k napadání lidí v ODS. Historie, jasně a zřetelně ukázala že hrska lidí, fanaticky poblouzněných dokázala ovlivnit či ohrozit spoustu nevinných lidí. K velké privatizaci: Znám celkem podrobně celou anabázi například Skounionu, tj. velká privatizace! Jenže ten patřil k poctivému jádru. Je to, a bylo to v lidech, ne v systému. Jestli jste jenom zaměstnanec, a nikdy jste nepodnikal, tak Vám to nevysvětlím i kdybych se rozkrájel. Já jsem přestal podnikat v době kdy byla u moci ČSSD! Důvod: tato strana, lépe řečeno lidi v ní, nastolili nepřehledný chaos a zmatek v právním systému. Dodnes je to živná půda pro podvodníky a darebáky. Přesto že jsem byl dlouho mimo Jihlavu, tak se nestačím divit jak to v Jihlavě nadále v této podobě pokračuje. Jiří Simon
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 18:44  | Reagovat
    Pane Simone jestliže někdo, kdo určuje politiku peněz prohlásí že špinavé peníze neexistují a že teď na chvíli zhasnem, otevírá tak zcela jasně dveře dokořán těm, kteří nemají v tvorbě zisku hranice a jasně nastavuje právní rámec celé záležitosti.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 18:53  | Reagovat
    Informace které opakovaně, kolem dokola opakuje pan Beran, jsou nevěrohodné, a účelově spojené k napadání lidí v ODS. Historie, jasně a zřetelně ukázala že hrska lidí, fanaticky poblouzněných dokázala ovlivnit či ohrozit spoustu nevinných lidí. Snad výsledky hlasování z OSN budou věrohodnější než já. Zde jsou výsledky hlasování o různých návrzích na odzbrojení, USA samozřejmě téměř ve všech případech proti. Výsledky jsou až přibližně v jedné polovině stránky a začínají slovním spojením ANNEX I. http://www.un.org/News/Press/docs/2007/ga10666.doc.htm
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 19:07  | Reagovat
    Jen pro vysvětlení in favour pro against proti abstain zdržel se absent nepřítomný
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 19:24  | Reagovat
    Myslím si, že pan Štěch si takovou diskuzi zadluží!!! V senátu nedokázal nic, pouze papouškuje to, co vyprodukuje pan Paroubek! Abych mu nekřivdil – dokonale vysává zdroje veřejných prostředků, které by mohl využít senátor který by pracoval v zájmu naší společnosti. A nato jak primitivně navádí lidi proti svým zaměstnavatelům, je ho v odborech taky škoda. Když nemá zájem dělat jednu věc, ale pořádně, tak je neschopný. Kdo ho bude volit zpátky do senátu, tak jen potvrdí, když nic neumíš, tak ať máš aspoň FUNKCI!!!
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 19:32  | Reagovat
    Chtěl bych jenom upozornit na to, že nemalá část bohatství Spojených Států plyne i z plánovaných a uměle vyvolaných válek a ODS je strana, která na toto obchodování ze smrtí vesele přikyvuje čímž nás zatahuje do těchto obchodů. Základem ODS jsou kraje a jejich krajští zastupitelé, tudíž každý kdo nyní v ODS mlčí, podporuje tímto tyto obchody s tento druh zisku. Nic víc, nic míň.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 19:44  | Reagovat
    Docela bych věřil že Vás, pan Štěch vyslyší, a použije to v následující kampaní!!! Po vzoru pana Paroubka, ten už taky dokonale, podobnými blbostmi lidi zmátl.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 19:45  | Reagovat
    Pane Simone, vy jste si všiml že by třeba pan Hink vystupoval v parlamentu nějak zajímavě? Že dělá něco jiného, než že zvedá a nebo nezvedá ruku jak žádá strana? Já se domnívám, že je tam potřebný jen a jenom jeho stranický hlas. Pokud je pravdou to co říkáte o panu Štěchovi a do směnovny se dostane, bude jeho hlas mít pro ČSSD tu samou váhu, jako hlas pana Hinka pro ODS. Já si ale nemyslím že je to tak, jak o něm vy tvrdíte, těžko by mohl dělat to co dělá. Necháme se překvapit.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 19:54  | Reagovat
    pan Hink podle mě, nemá v senátu co dělat!! Jestli že nepomohl Jihlavě jako ex primátor, přehlížel vandalizmu v Jihlavě. Tak se od něj nedá očekávat, že by se v senátu choval jinak.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 20:04  | Reagovat
    Já bych do senátu politiku vůbec nepustil. Tam politikaření nepatří, tam mají být opravdoví odborníci, kteří se umí povznést, nad běžné šarvátky. A podle toho volím, je mě jedno do jaké strany patří. Můj favorit byl a je, pan Josef Novotný.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 20:09  | Reagovat
    Pan Hink není v senátu ale v parlamentu. V podstatě je to ale jedno protože, to je hlas pro ODS. Josef Novotný se i mě jeví jako slušnšj člověk.
  • Svatopluk Beran  | 07.07.2008 20:11  | Reagovat
    Jak ale jistě víte v senátu politika je a jasným důkazem byla absolutní nediskuze o zdravotní reformě.
  • Jiří Simon  | 07.07.2008 20:13  | Reagovat
    Tak doté žvanírny podle mě patří!!! Nikam jinam se nehodí.
  • Plavec L.  | 07.07.2008 22:46  | Reagovat
    Pane Berane, nechte se prosím léčit, můžete být nebezpečný svému okolí...a také to nemusíte brát jako urážku...
  • Svatopluk Beran  | 08.07.2008 07:03  | Reagovat
    Pane Plavac to je chytrý. A na to jste přišel sám? To vám teda ty závity musely makat.
  • Svatopluk Beran  | 08.07.2008 07:59  | Reagovat
    A tenhle by se měl jít asi taky léčit, co myslíte pane Plavec? Bývalý šéf NATO: raketová obrana je výsměchem lidské inteligenci 7.7.2008 Bývalý šéf NATO pro jižní Evropu a velitel spojeneckých sil v Kosovu, generál Fabio Mini, v rozhovoru pro časopis Vanity Fair v pátek 13. června 2008, mluví o raketové obraně. Otázka: Co si myslíte o raketové obraně USA v Evropě? Generál Fabio Mini: Tento projekt je výsměchem lidské inteligenci. Součásti raketové obrany, které mají být instalovány v Evropě patří k zastaralému systému a odpovídají způsobu myšlení ještě zastaralejšímu. Raketový štít nám technicky nezajišťuje bezpečnost proti takzvaným „darebáckým státům“. Z politického a strategického hlediska zvýší raketová obrana vnímání Evropy jako slabé a závislé. Rusko a Čínu podnítí k novému zbrojení. Tzv. „darebácké státy“ přivede k použití asymetrických a krutých způsobů boje. Napadá vás něco hloupějšího, než podpořit tento projekt? Otázka: Máme očekávat nový typ válek, odlišný od těch, které zatím známe? Generál Fabio Mini: Otázka nových druhů válek by měla znepokojovat nás všechny, protože dnes za zbrojení nenacházíme politiku rovnováhy, ale politiku okamžitého ekonomického zisku za každou cenu. Zvyknout si na válku nás všechny činí méně inteligentní. Velmi riskujeme, když dáváme spoustu peněz, moc a nástroje destrukce do rukou nezodpovědných hlupáků.
  • Svatopluk Beran  | 08.07.2008 08:03  | Reagovat
    A tyhle bych tam poslal taky. 7.7.2008 Američtí intelektuálové: "Protestujeme proti americkému radaru v České republice" tisková zpráva Američtí protiváleční aktivisté a intelektuálové poslali otevřený dopis Condoleeze Ricové při příležitosti její cesty do Prahy Newyorská organizace Campaign for Peace and Democracy odeslala v pondělí 7. července otevřený dopis americké ministryni zahraničí Condoleeze Ricové dopis protestující proti navrhované americké radarové vojenské základně v České republice. Ricová má tento týden přicestovat do Prahy a podepsat tam smlouvu umožňující výstavbu této základny, přestože smlouva nebude finalizována, dokud ji český parlament neratifikuje. Více než dvě třetiny českého obyvatelstva se staví proti radaru a parlament je v této věci rovnou měrou rozdělen. Níže uvedený dopis podepsalo 87 osob, včetně Normana Birnbauma, Noama Chomského, Ariela Dorfmana, Bruce Gagnona, Thomase Harrisona, Douga Irelanda, Joanne Landyové, Jesse Lemische, Scotta McLemee, Jennifer Scarlottové, Stephena Shaloma, Mary Beth Sullivananové, Meredith Taxové, Cornela Westa, and Howarda Zinna. Celkový seznam signatářů je uveden v dopise. Otevřený dopis Condoleeze Ricové při příležitosti její červencové cesty do Prahy. Protest proti americkému radaru v České republice Vážená paní ministryně, 8. července máte cestovat do Prahy a podepsat tam smlouvu, která má umožnit výstavbu radarové základny v České republice. Přejeme si, abyste vy, čeští občané i lid po celém světě věděli, že odsuzujeme tuto smlouvu jako vážnou hrozbu světovému míru, která zvyšuje mezinárodní napětí a zintenzivňuje nebezpečí, že budou použity jaderné zbraně. Navrhovaná radarová základna je součástí stále agresivnější politiky vůči Rusku: silně se stavíme proti této nové studené válce. Nadto základnu důsledně odmítá velká většina českých občanů. Požadujeme od české vlády, aby respektovala vůli svého vlastního lidu a aby odmítla podporu pro tuto smlouvu. Vaše vláda tvrdí, že radarová základna, spolu s příbuznými antiraketami, které mají být rozmístěny v Polsku, má zastavit rakety z "darebáckých států", především z Íránu. Je však jasné, že systém má daleko více společného s rostoucím soupeřením mezi Washingtonem a Moskvou. Je to totiž první etapa rozvinutějšího programu "Hvězdných válek", systému raketové obrany, který je zaměřen na otupení jaderných sil Ruska. Systém má pak umožnit, aby Spojené státy mohly zaútočit na Rusko a další země bez obav z odvety. Úkolem radaru v ČR má být, aby pracoval v součinnosti s dalšími americkými válečnými satelity, aby měly Spojené státy tuto část světa bezproblémově zvládnutou. Jak Spojené státy postupně budují antirakety své raketové obrany a další podobné technologie, vytvářejí si tak schopnost prvního úderu proti Rusku, který bude koordinován z vesmíru. Tento první úder bude mocnější, protože radar v ČR a nedaleké systémy antiraket umožní neutralizovat odvetný útok z Ruska. Dalo se očekávat a došlo k tomu v další - a nepřijatelné - fázi eskalace studené války, že Moskva pohrozila, že zaměří přímé rakety proti Evropě, jestliže Spojené státy vybudují tento systém. Tak umístila obyvatele Polska a České republiky, a miliony dalších lidí, na frontovou linii budoucích konfliktů mezi Ruskem a Spojenými státy. Rusko už oznámilo, že suspenduje účast na jiné dohodě, která dosud omezovala rozmístění konvenčních sil v Evropě. Co se týče Íránu, neexistují důvěryhodné důkazy, že by dnes existovala jaderná hrozba. A válkychtivý postoj [americké] vlády nikoho před takovou budoucí hrozbou neuchrání, jen totiž zvyšuje pravděpodobnost, že Teherán se nakonec opravdu pokusí získat jaderné zbraně. Jsme přesvědčeni, že Spojené státy mohou nejefektivněji zabránit šíření jaderných zbraní do Íránu a dalších zemí tím, že podstatnou měrou samy sníží vlastní jaderné a konvenční síly a distancují se od imperiálního intervencionismu - nikoliv posilováním jaderné hrozby programem Hvězdných válek a dalšími agresivními programy. Takový postoj by ty vytvořil politické klima, které by mocně odradilo nové země od vývoje vlastních jaderných zbraní. Spojené státy by mohly podstatnou měrou a životně důležitým způsobem přispět k světovému míru, kdyby nyní odešly z Iráku. Povzbuzují nás průzkumy veřejného mínění, z nichž vyplývá, že 70 procent obyvatel ČR se staví proti základně a inspiruje nás vznik aktivního odporu, který byl nedávno posílen třítýdenní hladovkou dvou českých mírových aktivistů, Jana Tamáše a Jana Bednáře. Po Tamášovi a Bednářovi vznikla v ČR a v mnoha dalších zemích řetězová hladovka. 22. června nejedly po celém světě po dobu jednoho dne tisíce lidí. Roste také povědomí v Evropském parlamentě, že tato smlouva, která byla iniciována bilaterálně mezi USA a Českou republikou, vlastně postihuje celou Evropu. Lidé v ČR mají dlouhou a hrdinskou historii odporu vůči nadvládě supervelmocí: Pražské jaro, Charta 77, sametová revoluce. Nové české mírové hnutí je obnovením této tradice. Stojíme v solidaritě s našimi českými bratry a sestrami. Jako oni, volíme život. Spojujeme ruce přes hranice a uděláme všechno, abychom porazili tuto smlouvu o radarové základně, protože je jen příslibem nebezpečí a smrti. 1. Joanne Landy, Co-Director, Campaign for Peace and Democracy 2. Thomas Harrison, Co-Director, Campaign for Peace and Democracy 3. Jennifer Scarlott, Co-Director, Campaign for Peace and Democracy 4. Peggy Albert 5. Peter Barland, MD 6. Patricia Beetle, Upper Hudson Peace Action 7. Norman Birnbaum, University Professor Emeritus, Georgetown U Law Center; Chairman, Scholarly Advisory Board, International Institute of Peace 8. Eileen Boris, Hull Professor and Chair, Department of Feminist Studies, UC Santa Barbara 9. Laura Boylan, M.D., Neurologist 10. Jeremy Brecher 11. Richard J. Brown, M.D. 12. Horace G. Campbell, Syracuse University 13. Noam Chomsky, MIT 14. Dennis Clagett 15. Mike Connelly, Peace Action New York 16. Clare Coss 17. Margaret W. Crane, Campaign for Peace and Democracy 18. Gail Daneker 19. Marie Dennis, Co-President, Pax Christi International 20. Ariel Dorfman, writer 21. Carolyn Eisenberg, Hofstra University 22. Stuart Elliott, Webmaster Kansas Workbeat, Wichita/Hutchinson Labor Federation (also E-board member) 23. Gertrude Ezorsky 24. Richard Falk, Milbank Professor of International Law, Emeritus, Princeton University 25. Cathey E. Falvo, MD, MPH, President, Physicians for Social Responsibility/NYC 26. Samuel Farber, Professor Emeritus of Political Science, Brooklyn College, CUNY 27. John Feffer, Foreign Policy in Focus 28. Barry Finger 29. David Friedman 30. Robert Paul Gabrielsky 31. Bruce Gagnon, Coordinator, Global Network Against Weapons and Nuclear Power in Space 32. Jack Gerson, Oakland Education Association 33. Anne Gibbons, CODEPINK NYC 34. Mina Hamilton, Writer 35. Valerie Heinonen, o.s.u. Ursulines of Tildonk for Justice and Peace 36. Michael Hirsch, Democratic Socialists of America 37. Amy Holmes, International No Bases Coalition 38. Polly Howells 39. Carol Husten, Peace Action NYS & Granny Peace Brigade 40. Doug Ireland 41. Sally Jones, Peace Action New York State, Chair 42. Jesse Lemisch, Professor Emeritus, John Jay College, CUNY 43. Sue Leonard 44. Gerald R. Lotierzo, Peace Action of Central New York 45. Martha Livingston, SUNY College at Old Westbury 46. Ravi Malhotra, Sponsor, New Politics 47. Betty Mandell, Co-Editor, New Politics 48. Marvin Mandell, Co-Editor, New Politics 49. Arnold H. Matlin, MD 50. Vicki McFadyen, Peace Action Bay Ridge 51. Scott McLemee, writer 52. David McReynolds 53. Ali Moazzami, PhD Student, Iranian Institute of Philosophy 54. Tracy Mott, Associate Professor, Economics, University of Denver 55. Nicole Myers, Director, Center of Cultures, NY 56. Christopher J. Oleskey, MD, Yale Child Study Center 57. David Ost 58. Rosemarie Pace, Pax Christi Metro New York 59. Mike Parker, Labor Notes Policy Committee 60. Christopher Phelps, Department of History, Ohio State University, Mansfield 61. Charlotte Phillips, M.D., Chairperson, Brooklyn For Peace 62. Teresa Puig 63. Dennis Redmond, The Community for Human Development, NY 64. Len Rodberg, Queens College/CUNY 65. Gordon Rogoff, Professor, Yale School of Drama 66. John Rooney 67. Bruce Rosen 68. Matthew Rothschild, Editor, The Progressive 69. Jason Schulman, City University of New York 70. Wolfgang Schlupp-Hauck, Global Network Against Weapons and Nuclear Power in Space, Chair of the Friedenswerkstatt Mutlangen e.V 71. Tiffany Schwabacher, Peace Action Staten Island 72. Stephen R. Shalom, William Paterson University 73. Cheryl Stevenson 74. Mary Beth Sullivan, Outreach Coordinator, Global Network Against Weapons and Nuclear Power in Space 75. David Swanson, AfterDowningStreet.org 76. Meredith Tax, President, Women's WORLD 77. John Tirman, MIT 78. Bernard Tuchman 79. Judith P. Ward 80. Naomi Weisstein, Professor Emerita, Psychology/Neuroscience, SUNY-Buffalo 81. Chris Wells, Spokesperson for New Humanism in North America 82. Cheryl Wertz, Peace Action New York State 83. Cornel West, Princeton University 84. Lawrence S. Wittner, State University of New York/Albany 85. Kent Worcester, Marymount Manhattan College 86. Razeen Zaman, Intern, Campaign for Peace and Democracy 87. Howard Zinn
  • Svatopluk Beran  | 08.07.2008 08:11  | Reagovat
    Kdo všechno by se měl jít pane Plavec ještě léčit? Co takhle tam poslat všech těch 78procent občanů kteří tu nechtějí cizí vojenskou základnu. Shodou okolností už asi sedmset padesátou vojenskou základnu USA v celém světě. Pak už by jste tu byli sami a měli konečně klid. To už by jste byli úspěšnější než komunisti v 48 roce. Ano to bude nejlepší, zařidte nám to všem.
  • Daňový soumar  | 08.07.2008 21:25  | Reagovat
    A co teď budete dělat pane Beran ? Demokracie a svoboda dostala ve vašich očích na frak. Upálíte se nebo budete emigrovat ?
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 00:08  | Reagovat
    Budu pokračovat ve snaze, a ne sám, odstranit ODS z vlády, a pak co by zastánce humanitního myšlení volit ČSSD, následně pak s vámi se pokusit hlídat případné jejich rozkrádačky či nadbytečné zahnutí do leva.
  • Daňový soumar  | 09.07.2008 07:16  | Reagovat
    Hlavně si pozorně přečtěte vyjádření ruských generálů. Protože se prý radar staví u jejich hranic. Beztak naše území neustále považují za své. A proto můžeme být rádi za to, že tu radar bude. A s ČSSD jste směšný. Po volbách otočí jako kterýkoli jiný politik. Jednání o radaru začali, tak ho jen dokončí :)). A hlídat je můžete sám. Takový blázen abych se zabýval něčím co nemohu ovlivnit nejsem. Já mohu ovlivnit jen život svůj a maximálně dát někomu hlas ve volbách. Ambice ovlivňovat životy druhých opravdu nemám.
  • Daňový soumar  | 09.07.2008 07:27  | Reagovat
    No teď jsem si ještě přečetl, že včera pozvali v době podpisu do Lihového domu ruského generála. Až budou opět soudruzi psát "zvací dopis" do Kremlu budete na to mít pane Beran vliv jako na déšť. Jediná možnost která Vám před KSČSSD zbude je se někam schovat nebo utéct :))). Je naivní domnívat se, že nějakého politika uhlídáte.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 09:24  | Reagovat
    Daňovej soumare 1938 Hitler - 1968 - Stalin - 2008 - Busch - 2058 - Čína? Vždy se nejde strana která bude vytírat prdel nejsilnějšímu. Neznáž logiku neútočení mezi moctnostmi. Pokud jedna strana vymyslí zbraň, druhá vymyslí štít a lepší zbraň. Načež ta první vymyslí lepší štít a lepší zbraň a tak stále dokola. Doplácejí na to jenom obyčejný lidé daňovou zátěží. Smlouva mezi Ruskem a Amerikou byla o zastavení vyvíjení nukleárních zbraní a neinstalaci žádné obrany z důvodu zastavení této nekonečné spirály přezbrojení světa. Rusko se potom dalo na rozumější cestu pokusu o svobodu a dalo tím pádem i ostatní svým povinným satelitům možnost svobody. V tom momentě odstoupily Spojené státy jednostraně od smlouvy o nebudování obraných zařízení (mám dojem že se jmenovala BAM) a vytáhly už jednou započatý a opět utlumený záměr hvězdných válek a obraného deštníku přičemž rozpíchali vosí hnízdo (rádoby terorismus což je v nynější podstatě boj o energii - ropu). Zdá se ti že nyní má Rusko nějaké územní, vojenské nebo hospodářské požadavky po jiných zemích? Nemá, stejně tak jako Německo po druhé světové válce chce už klid a čas sám na sebe. To Spojené Státy jsou nyní tou zemí která se cítí být DIKTÁTOREM a pro svůj výborný hospodářský výkon má jak územní tak energetické požadavky po celém světě. Podle mne je nyní ještě čas se dohodnout, pokud je ještě ta možnost, mezi USA, Čínou a Ruskem o nenavyšování zbrojení. Čína má pětkrát víc obyvatelstva než Spojené Státy nebo Rusko. Je tam přes miliardu 300 miliónů lidí. Byla to země která měla vyšší kulturu na začátku věků než Evropa. V době kdy tady se oralo, tam znali železné pece, střelný prach, hedvábí. Pozor to nejsou blbci. Ten národ nezdegeneroval, jen byl utlačovanej. Umíš si představit co to je za pracovní a intelektuální potenciál? Podle odhadů CIA budou mít přibližně od roku 2030 přes 40 milionů mladejch kluků, kteří nebudou mít možnost oženit se a milovat z důvodu nedostatku opačného pohlaví, zapříčiněného povolením mít v rodině jenom jedno dítě, takže si mnozí rodiče díky ultrazvuku nechávali raději chlapce. Dovedeš si představit jak jednoduché je dát těmto sexuálně nevybouřeným klukům, z nemožností založit rodinu nějakou představu o nepřátelých. Toto budou všechno lidé kteří nijak neztenčí čínskou armádu, ti jsou prostě na víc. A je tu ještě Indie z nynější miliardou lidí, výborným kosmickým programem a potenciálem jaderným. Domníváš se že ten radar je proti Iránu, jenž podle mne díky muslimskému náboženství, které omezuje rozvoj člověka, není vlastně schopen rychlého rozvoje a pouze jen kopíruje. CHCI ŘÍCI - NYNÍ JE POTŘEBA SE DOHODNOUT A NE PROVOKOVAT A VYMÝŠLET NOVÉ A NOVÉ SOFISTIKOVANĚJŠÍ ZBRAŇOVÉ KOMPLEXY. Ten kdo teď provokuje a vymýšlí války jsou Spojené Státy. A u nás se samozřejmě, tak jako v každé době našla klika pofidérních lidí, která na principu momentálního zisku votírá hovna nyější americké vládě, z jejíž politikou tak jako ale i ve státech nesouhlasí kolem 70 procent lidí. Nehledě na to že tato vláda končí. Každý z členů ODS a to hlavně v krajských zastupitelstvech, který nevystoupí proti poltice nynější vlády je zrádcem na tomto státu. A jsem silně přesvědčen, že v blížících se krajských volbách propadnou. Je mi jasné, že vy, pan Vovsík, pan Simon a další mi odpoví, že blábolím a že se mám jít léčit. Čas ukáže kdo a jak co předpokládal a jak to dopadlo. Statistiky stále víc a víc ukazují že výsledek toho co chce kdo dosáhnot není nikdy trvale dosaženo násilým. Pouze na čas je z toho business a pofidérní výledek.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 09:26  | Reagovat
    OPRAVA - 68 - Brežněv - píšu a ani to pořádně po sobě nekontroluju
  • Jiří Simon  | 09.07.2008 10:18  | Reagovat
    Jestli že pan Paroubek bude pokračovat v tomto stylu i nadále! Já jako odpůrce RADARU v česku, ač nechci!!!!!!!!! Začnu chápat nutnost toho nesmyslného zařízení! Doufám že pan Štěch , jako blízký spolupracovník toho šílence, mu pomůže zkorigovat jeho chování.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 10:32  | Reagovat
    Máte mylné informace o tom kdo vlastně nastartoval uvažování o umístění radaru v naší republice. Byl to v roce 1999 nebo 2000 člen ODS, jeho jméno začíná myslím na P, zní nějak jako Pye nebo Paye, a to v žádosti presidentu republiky a obranému výboru. Pokud budete mít zájem, najdu vám tento žádací dopis na internetu. Následná činnost ČSSD byla vyvíjena ve smyslu otázky - o co vlastně o co ten člověk vlastně žádal? Je ale pravdou, že tajně. Informace, které já mám říkají, že se ČSSD moc nezdálo a tak nijak nepospíchala a nerozvíjela v tomto směru činnost. Toho se chytl tenkrát ještě ne příslušnik ODS, Saša Vondra se svými zkušenostmi velvyslance ve Spojených Státech. Načež následovala celá kauza z policejně zmanipulovanýma volbama nynějším ministrem Langerem, žádost americké strany o konkrétních jednáních ohledně vybudování radaru asi dvě hodiny po tom, kdy president Klauz ustanovil první vládu Mirka Topolánka, přetření zeleného Bursíka na modro, udržením Čunka ve vládě za pomoci naší justice a nákupem pěti poslanců ČSSD, přičemž se jim to u jednoho - pana Ploce nepodařilo. Jde tu jistě o velice výnosný obchod do budoucna. Protože jestli se to podaří, bude opět nastartovaná spirála zbrojení, z čehož budou mít zůčastněné osoby nemalé zisky. Těžko mohu posoudit, jak by se chovala ČSSD, kdyby vyhrála volby a dostala by nabídku. Doufám že by do toho nešla, pokud ano, věřte že bych proti jejím členům hledal a snažil se nalézat jejich podvody a nehoráznosti z důvodu jejich oprávněné diskreditace. Choval bych se tak i v případě Rusů či jaké koliv jiné země, která by si z nás chtěla udělat vazala a rukojmí. Dnes už to totiž jde, díky i USA. Doufám že to vše dělali kvůli mojí skutečné svobodě a ne, že budou zabíjet k vůli ropě a já jim za to budu utírat zadek a dělat že nevidím. Nelíbí se mi že jsme v NATO. Nejsou tam i jiné země Evropy a vůbec se nedá říct že by byly komunistické. To říkám jen dopředu, jelikož vím že podobnou vizi mají i komunisté u nás a vy by ste mě k nim hned zařadil. Musel by jste tím ale říct, že i tyto země jsou komunistické, což není pravda, jenom mají svůj názor.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 12:55  | Reagovat
    Pokud budete mít zájem, můžete se podívat jak vypadá několik stovek lidí, podle českých medií, a jakým způsobem je zabezpečena v podání ODS demokracie v našem státě. Policie, a těžkooděnci nasazení proti obyčejným lidem, kteří se pokoušeli informovat Gondolizu Raiz, že u nás je přes sedumdesát procent lidí,proti umístění amerického radaru, který bude podle smlouvy, dnes již zveřejněné, schopen navigovat a řídit rakety Spojených Států vystřelené z kteréhokoliv místa. Nejen z Polska jak nám bylo tvrzeno, ale z kterékoliv základny v Evropě, Asii či vojenských lodí Spojených Států. Tím nás zatahují do kterékoliv z jejich preventivních válek. Které si začnou i oproti rozhodnutí OSN, tak jak už v poslední době na podstatě vylhaných údajů provedli několikrát. Topolánek, Schvanzerberg, členové ODS, president Busch, Condoliza Raiz ti všichni jsou váleční zločinci a doufám, že tak bude ve většině světa na ně nahlíženo. http://www.nenasili.cz/cs/1662_4-tisice-lidi-demonstovaly-proti-radaru Pokud jsem měl možnost ve zprávách zaslechnout je podle pana Vondry část ČSSD napojena na Ruskou kontrarozvědku. Podle jiných zpráv jsem však slyšel, že si část poslanců ČSSD pozval ruského generála do Lidového Domu - odborník na radiolokaci - místo do nějakého hotelu Hilton. Vy víte o někom jiném z jiné země, kdo je dostatečně kvalifikovaný, třeba ve Francii, v Angertině, nebo kdekoliv jinde, a je schopen vysvětlit nejnovější parametry radarů, když od američanů se nic nedovíme a i to málo co zdělí našim vyjednávačům ti neposkytnou dál do poslanecké sněmovny. Tohle je i moje země a ne jen vás 20 tisíc ignorantů odeesáků a policejních těžkooděnců, bránících vyjádřit své názory nás, obyčejné lidi. Připadal jsem si včera před nima jako v 89 studenti na Národní Třídě. Co myslíte začli by nás řezat kdybychom šli nekompromisně dál a chtěli ukázat že o preventivní války nestojíme. Martin Bursík věří protiraketovému štítu více než americký Kongres Ivan Větvička Rozhovor s vicepremiérem Martinem Bursíkem (MB) bezprostředně po podpisu smlouvy o radaru Ivan Větvička: Pane vicepremiére, podporujete stavbu amerického radaru v Brdech. Není to v rozporu se samotnou podstatou existence Zelených? MB: Vy máte za to, že Zelení jsou pacifisté a to je zamrzlý pohled na věc. Tak to bylo v 70. letech, kdy se Zelení bouřili i proti politickému systému. V Německu to prolomil Joschka Fischer, když souhlasil s bombardováním Jugoslávie. IV: Rozvoj americké protiraketové obrany zmařil výsledky jednání z konce studené války a vedl k vypovězení či neschválení důležitých odzbrojovacích dohod mezi USA a Ruskem. Případné posílení jaderných arsenálů životnímu prostředí neprospěje. MB: Radar sám je naprosto neškodné obranné zařízení. Proč by Zelení nemohli podpořit projekt, který zvýší bezpečnost nás, Američanů i spojenců v NATO? IV: Theodore Postol, profesor technologie a národní bezpečnosti na Massachusetts Institute of Technology (MIT), který se podílel na zkouškách americké protiraketové obrany tvrdí, že tento systém není schopný spolehlivě rozeznat bojovou hlavici od klamného cíle, a proto neskýtá velkou záruku bezpečí. Nepodpořil jste tedy projekt, který bezúčelně mrhá cennými surovinami, lidským úsilím a penězi? MB: To musí primárně posoudit Ministerstvo obrany Spojených států, které investuje. My neinvestujeme. Tohle není věc, kterou by mělo posuzovat naše Ministerstvo životního prostředí a nebo předseda Strany zelených. Oni testují to zařízení. Jistě vědí, co dělají a jistě mají testy na takové úrovni, aby věděli, že má význam do tohoto projektu politicky investovat. *** Poté se Martin Bursík omluvil a odešel. Pan vicepremiér se pokusil zbavit své spoluzodpovědnosti odkazem na americkou vládu. Zjevně jí věří víc, než Kongres USA, kde byl projekt protiraketové obrany tvrdě kritizován. (viz např. BBC: Americká protiraketová obrana nebude fungovat)
  • Jiří Simon  | 09.07.2008 14:21  | Reagovat
    Vy si hlavně a řádně, prostudujte chování ČSSD!!!!!!!! http://www.novinky.cz/clanek/144571-ministerstvo-vnitra-se-musi-omluvit-za-zasah-na-czechteku-a-zaplatit-pokutu.html
  • Jiří Simon  | 09.07.2008 15:24  | Reagovat
    Vážený pane Berane, Když se nato dívám přes čísla, tak tyto lidi investovali své zdaněné peníze do obhájení svých práv! Nevysoudili ani desetinu toho co investovali! Tak aspoň morální zadostiučinění. Kdyby byl u moci tem poblbly Paroubek, tak se na 100% proti tomu rozsudku odvolá. Kde začíná a kde končí Vaše moralizovaní? Jestli jeto možné, tak krátkou odpověď, vaše dlouhé již nečtu.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 15:56  | Reagovat
    Pane Simon máte pravdu, pokud tam došlo k nevhodnému zásahu policie, mělo by to být nějakým způsobem řešeno s konkrétními viníky. Jaký by jste měl ale názor na to kdyby ta akce probíhala nedovoleně na vašem pozemku a vy jste několikrát vyzval tísícovku lidí ve vynikající náladě aby se přemístili na povolené místo a přestali vám kakat, čurat a znečišťovat váš pozemek. Možná - možná by jste netrval tolik na tom že k vůli některým policejním přehmatům je Paroubek neschopnej politik. Domnívám se, že pokud by uposlechli účastníci, několika výzev policie, tak jak jsme to učinily mi, nemohlo by k podobným přehmatům dojít, z důvodu nekontaktu mezi policií a účastníky akce. Víte, včera bylo na demonstraci kolem 4 až 5 tisíc lidí. Z nich ale jen minimum opilců. Všiml jsem si tak asi pěti. Ani jeden z nich však nebyl legální účastník této akce, pouze se cestou přidali, když viděli ten mumraj z hospody. Ten dav lidí šel asi tří kilometrovou trasu, s transparenty a vlajkami na dřevěných holich i úzkými ulicemi Prahy kolem aut vedle chodníků a zahrádek na chodnících. Můžu vám garantovat, že cestou nebyla poničena ani jediná zahrádka, anténa, zrcátko auta či auto samotné. Vše sledoval antikonfliktní tým policie plus policie dopravní. Domnívá te se jako já že při podobném přesunu lidí Czech Teku po podobné trase by situace dopadla stejně? Já ne. To co to předkládáte je neporovnatelné. Nic to samozřejmě nemění na tom, že viníci mají být potrestáni. Pokud by se jednalo o váš pozemek, myslím si, že by jste přihmouřil oko, a z velkým sebezapřením by jste dělal že nic nevidíte. Ovšem že by ty násilnosti policie organizoval Paroubek? Nevim, nevim, já o tom pochybuju. Rozum do hrsti. Ale pokud chcete mohu vám poslat fotografie, jak pan Kubice dál slouží pro Langrovu policii a jak jednou jde s davem v centru protestu a fotí běžné důchodce, ženy i muže načež se náhle objeví za zády policejního kordonu, přehrazující cestu davu a spolu z dalšími dvěma policejními špicli v civilu a jedním uniformovaným fotí a kamerují pro policejní záznamy ty obyčejné, nasrané a nesouhlasící lidi s touto formou diktatury ODS. Mám to na osobním telefonu. Internet a telefony to teď zbraň.
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 16:09  | Reagovat
    Omlouvám se za tu délku ale nejde to jinak. Máte pravdu, že nejsem zto odhadnout, jestli by tito lidé něco za Paroubka vysoudili. Přikláním se k názoru že by to měli o hodně složitější. Ale na druhou stranu se domnívám že ti co budou postiženi policií za Langera se též dovolají svých práv lépe až za Paroubka. Co myslíte, jak to dopadne s Veseckou, Kučerou, Salichovem, Čunkem, Vašků za Paroubka? Co myslíte, jak by to dopadlo za Paroubka s naším bláznem Kratochvílem? Dostal by milost?
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 17:34  | Reagovat
    Kopie dokumentu vlády. Vynikající dokument který potvrzuje jak nám vláda o radaru lže a jak nás podvádí. Dokument potvrzuje že Ministerstvo životního prostředí, (Martin Bursík), bude teprve až po ratifikaci mít oprávnění provést studii spolu s americkou stranou o stavu živitniho prostředí v místech budoucáho radaru. Všechny závěry do této doby v této otázce byly jen klamné a orientační. Co všechno se postupně ještě dovíme? Jisté je že zařízení podobného typu, které je pod americkou kontrolou, není nikde uprostřed ledské populace. Je buď na Aljašce, na březích oceánů, nebo na válečných lodích. http://www.nezakladnam.cz/files/bursik_o_radaru_nic_nevi.pdf
  • Svatopluk Beran  | 09.07.2008 17:44  | Reagovat
    Tohle všechno nám sem chtějí krajští zastupitelé ODS, v čele s panem Vovsíkem, i usmívající se pan hejtmanem Vystrčilem, z krásným pozadím Vysočiny na propagačním plagátě za sebou, z důvodu zisku svých nejvyšších vyvolených Nastrčit. Ne děkujeme odejděte.
  • Svatopluk Beran  | 10.07.2008 07:33  | Reagovat
    Řekl bych že je to opět jeden ze zajímavých článků, tentokrát spíš z psychologického hledisko o prosazování hlediska pro a nebo proti radaru. Ale je to dlouhý. Je možné změnit názor na radar? Jan Burian V průběhu posledních dvou let se argumenty podporující stavbu radarové základny USA v České republice pomalu rozplývaly jeden za druhým. Rozplynulo se nebezpečí hrozící od „darebáckých států“, rozplynul se mýtus o tom, že základna bude ochraňovat ČR a Evropu, zjistilo se, že raketová obrana je a dlouho nejspíš bude nefunkční, protože není schopna odlišit jadernou hlavici od klamných cílů. Samozřejmě samotný radar může v rámci svého dosahu monitorovat např. zkoušky balistických raket, pohyb satelitů apod. Příznivci stavby radaru se nyní odvolávají nutnost čelit hrozbě vývoje vesmírných válečných zařízení v Rusku nebo v Číně. Zapomínají ovšem, že tento vývoj je reakcí na americký program na vojenské ovládnutí kosmu, jehož součástí má být i radar v Brdech. Navíc militaristickým kruhům v Rusku i jinde naopak americký program „hvězdných válek“ nejspíše vyhovuje. Mají záminku více zbrojit a tedy více vydělávat. Ale hlavně, a na tento fakt se zapomíná, vlády těchto zemí získávají záminku zpřísnit kontrolu nad vlastním obyvatelstvem a stát se ještě více autokratickými a tedy nebezpečnými režimy! Jistě by bylo lepší řešit spíše příčinu než následek a předcházet zbrojení diplomatickou cestou. To není naivní přání. To je argument podložený úspěchy dohod o jaderném i konvenčním odzbrojování, které byly uzavřeny v minulých desetiletích (z těch nejvýznamnějších jmenujme např. SALT II, START I a II apod.). Dále se příznivci stavby radaru domnívají, že existence základy USA na českém území nás může v budoucnu ochránit jak před ztrátou demokratického systému vlivem vnitropolitických změn, tak před nějakou formou ovládnutí, ze strany východních mocností, zejména Ruska. Jak argumentoval již Jan Čulík ve svém článku o Ondřeji Neffovi, USA většinou nebudují a neudržují demokracie mimo své území, spíše naopak. Představa, že by se nás např. Rusko pokoušelo obsadit konvenčním způsobem, tj. pomocí tanků jako např. v roce 1968 (s pomocí dalších vojsk Varšavské smlouvy), se jeví krajně spekulativní. Rusko by nejprve muselo získat kontrolu nad řadou států, které jsou východněji od nás. Dá se spekulovat i o možné snaze Ruska ovládat českou politiku pomocí hospodářské závislosti, zejména na dodávkách surovin. Popřípadě je možné spekulovat i o korupci českých politiků placenou ruskými zdroji (v současnosti to spíše vypadá jakoby politici byli korumpováni z USA). Avšak ani proti oběma těmto vysoce spekulativním hrozbám nás americká vojenská přítomnost neubrání. V prvé řadě - pokud se to ukáže pro USA výhodné, přenechají Českou republiku bez jakékoliv sentimentality vlivu jiné mocnosti. V druhé řadě - proti hrozbě hospodářské závislosti i proti hrozbě politické korupce je nejlepší obranou podpora soudržnosti Evropské Unie a samozřejmě průhlednější a demokratičtější domácí politika. Evropská Unie jistě má své závažné problémy, ale ty je třeba pomáhat postupně řešit a nikoliv od nich utíkat či jen nekonstruktivně kritizovat. Proč je tedy v České republice stále zhruba čtvrtina obyvatelstva přesvědčena o nutnosti a prospěšnosti stavby radarové základny? Jsou to zaslepení fanatici, kteří prosazují svůj názor nekriticky, arogantně a někdy prostě hloupě? Takoví lidé mezi příznivci radu patrně jsou, ale bude jich menšina. Ostatně takoví lidé jsou i mezi odpůrci radaru. Osobně se nedomnívám, že mám absolutní pravdu, a že se nemohu mýlit. Při diskusi o těchto tématech se snažím být otevřený argumentům druhé strany. Jsem přesvědčen, že mezi příznivců stavby radaru je velké množství lidí, kteří se, stejně jako já, pokoušejí s těmi informacemi, které mají k dispozici, bez zaslepenosti a emocí dojít k těm nejpravděpodobnějším a logicky nejméně rozporným závěrům. Ale zdá se, že diskuse mezi příznivci a odpůrci radaru se postupně znemožňuje, protože téměř vždy sklouzne k iracionálním argumentům a k hádce. Představme si nyní člověka, který byl v minulých letech příznivcem výstavby radarové základny, protože se nechal přesvědčit argumenty vlády a svojí špatnou zkušeností s minulým režimem. Tento člověk si ale zachoval schopnost logického úsudku a smyslu pro realitu (což není lehké, nedávné neurokognitivní studie ukázaly , že se lidé v politice rozhodují podobně, jako když fandí svému mužstvu na fotbale, tj. spíše na základě emocí než rozumu). Náš člověk postupně zjišťuje, že argumenty, které dříve zněly přesvědčivě, se rozplývají. Přesto je pro takového člověka nesmírně těžké názor svůj změnit. Přiznal by totiž, že se mýlil. Obává se, že protivníci radaru mu budou pohrdavě říkat něco jako: „No vidíš, byls celou dobu vedle!“. Ale hlavně – všichni ti, se kterými svůj názor sdílel, a se kterými si mohl zanadávat na ty bolševiky, zrádce národa, agenty Ruska, a hladovkující kašpary, ti všichni (nebo většina) jím nyní začnou skrytě či otevřeně opovrhovat, začnou mu jeho krok vyčítat nebo se s ním dokonce přestanou stýkat, každopádně už nebude jeden z nich. Osobně se domnívám, že toto psychologicko-sociální trauma brání mnoha jinak velmi rozumným a poctivým lidem změnit názor. Nejde o to, stát se z oddaného příznivce radaru jeho stejně oddaným odpůrcem (nebo naopak). Stačí zaujmout opatrnější, kritičtější a neutrálnější stanovisko. V opačném případě se vytváří a postupně „tuhnou“ dva nesmiřitelné názorové tábory. Ještě před tím než byla radarová základna vůbec postavena, má již zásadní negativní vliv na českou společnost (naopak pozitivním vlivem je např. aktivizace veřejnosti). Zmírnit tento nesmiřitelný postoj a umožnit lidem změnit jejich názor je možné, pokud se budeme vyhýbat nekonstruktivním hádkám, urážkám, opovržení, arogantním komentářům apod. Místo toho bychom se měli pokusit (i když je to tak těžké) o vstřícnost, jistou dávka empatie a zejména respekt ke schopnosti přiznat se k omylu a změnit názor. Samozřejmě nejde o změnu názoru plynoucí z prospěchářství, ale naopak ze schopnosti sebereflexe – upřímnosti k sobě samému. Zde ale číhá psychologický zádrhel. Čím je člověk schopnější, čím větších úspěchů v životě dosáhl, tím méně bývá zvyklý se mýlit. Ale právě neschopnost přiznat chybu, je tou největší intelektuální chybou. A naopak schopnost upřímně a otevřeně chybu přiznat je hodná obdivu.
  • Svatopluk Beran  | 10.07.2008 08:07  | Reagovat
    Vím že to bude asi nemožné, ale přes to bych se pokusil požádat pana Vovsíka i Vystrčila, samozřejmě i jiné čtenáře pokud budou mít zájem o přečtení tohoto článku a snad i následného zhlédnutí části avizovaného programu naší veřejnoprávní televize. Mám dojem že tu je demokracie a svoboda slova postavena díky jednoduchosti moderátorky na úroveň debaty pana Jakeše na Červeném Hrádku. Zrození politika je smrtí šaška Což média neumí ani rozpoznat, natož pojmenovat Bohumil Kartous Rozhovor s Jiřím X. Doležalem byl zároveň rozhovorem s Janem Tamášem z iniciativy Ne základnám. Neuvěřitelná moderátorka ČT trvala čtyřikrát na tom, aby jí Jan Tamáš řekl, na které jídlo se těšil. Když jí Jan Tamáš odvětil, že je to podružná otázka, moderátorka ho se stupidní arogancí poučila, aby nehodnotil její otázky a odpověděl. Čtyřikrát! Jiří X. Doležal neměl se zodpovězením této skutečně závažné otázky problém, těší na jatýrka. V rámci diskurzu nastaveného Českou televizí tedy uspěl. Šašek, to je důležitá role ve společnosti, protože objektivizuje její vnímání sebe sama. Pokud si šašek zachová dostatečný odstup a snaží se ukazovat pokřivený obraz reality, je to užitečné a někdy i zábavné. Chce-li systém tento „cizorodý“ element vypudit, institucionalizuje ho. Šašek se stane jeho součástí, společenský systém mu vezme jeho moc, vyprázdní jeho sdělení, udělá ho přirozeným, jak by řekl Roland Barthes. To ale není nejhorší varianta. Ta nastává teprve v okamžiku, kdy se šašek začne brát smrtelně vážně a místo znázorňování skutečné pokřivenosti reality začne sám aktivně křivit. Něco podobného se stalo novináři časopisu Reflex Jiřímu X. Doležalovi, když se začal – zcela vážně – politicky angažovat v otázce americké militantně-politické strategie. „Jsem hluboce přesvědčen o tom, že je třeba monitorovat nebezpečí přicházející z jihu a východu. Ukazuje to celá naše historie,“ prohlásil bez mrknutí oka Jiří X. Doležal v rozhovoru pro Českou televizi. Těmto slovům nerozumím a nechápu je. Nevím, zda skutečně může historie v tomto smyslu poučovat současnost o tom, ze které světové strany přichází nebezpečí. Vím o tom, že moc historie bývá, asi s ohledem na vliv mýtického myšlení v civilizovaných hlavách, velmi přeceňována co do možnosti číst v ní budoucnost. „Na budoucí události nemůžeme usuzovat z událostí přítomných“, řekl Ludwig Wittgenstein; natož z historie, myslím si já. I když to bylo na začátku minulého století a Doležal mluví dnes, historický výrok je mi daleko bližší, protože je v něm myšlenka dokázaná velmi detailním logickým postupem. Čím podkládá svá tvrzení Doležal mi není tak úplně jasné (a patrně se s tím ani moc neobtěžuje), ale vážnost, s jakou tato tvrzení pronáší, je těžko stravitelná. Zdá se, že Doležal se z role šaška posunul do role politika. To je sice nadále nesmírně zábavné, ale pouze pro toho, kdo dokáže včas přečíst tuto extrémní změnu pozice. Jestliže si Doležal hraje na malého Jiříčka jdoucího zapsat se do Klokánku nebo pokud jde předat coby svazák zdravici ztrapňující se ministryni obrany, může jako šašek někomu něco sdělit. Pokud ale začne zastávat vážné politické postoje, tak se rázem mění koncept, přičemž forma zůstává stejná (Doležal držel hladovku údajně proto, aby podpořil umístění amerického radaru v ČR). Výlety Jiřího X. Doležala mimo jeho přirozenou šaškovskou dimenzi ani tak nepřekvapují, co ale překvapuje hodně, to je přístup médií. Vůbec nerozumím tomu, proč je Jiří X. Doležal považován, vzhledem ke svým prohlášením, za legitimního reprezentanta jakéhokoliv politického názoru. Protože je dlouhé roky znám a etablován jako „publicista“? To skutečně stačí České televizi tak málo, aby zcela vážně nechala Doležala pronášet „vážné“ nesmysly a udělovala jim kvalifikaci „názoru“? Došlo v České televizi k nějakému kolektivnímu pomatení. Zejména kvůli chování médií se tento jev dá číst také jako důrazné varování před pokročilým zmatením diskurzu, které dosáhlo takového stupně, že šašci opouštějí své pozice a vrhají se aktivně do politiky. Vedle toho samozřejmě Doležal popřel svůj novinářský status tím, že se z něj stal nepokrytý politický aktivista. Ztratil nadhled, který by měl mít, a leze z praporem na jakousi podivnou barikádu za zachování globálního politického status quo na věčné časy. Z toho důvodu se mi jeví jako nemístné nazývat Doležala publicistou. Aktivista by bylo přesnější. Možná chce Jiří X. Doležal dotáhnout tuto absurditu do nějakého finále, v němž se vysměje pochybnosti mediálního diskurzu o vážném společenském tématu, do nějž jsou vnášena „vážná“ sdělení, jejichž hodnota jako taková je naprosto nulová, ale jejichž vliv na diskurz je tím větší, čím větší je jejich viditelnost a slyšitelnost. Možná zpochybní mediální realitu tím, že v určitém okamžiku řekne „podívejte, dokázali jste mě, šaška, zařadit do vážné diskuse, nemáte žádnou schopnost rozlišit realitu od hry, od smyšlenky, od mýtu“. Já si ale spíš myslím, že ne. Patrně jediným jeho motivem, při překvapivém a neopodstatněném elitářství, je snaha zesměšnit ty, kdo zcela vážně a opodstatněně vyjadřují svůj politický názor. Vyvrcholení absurdity v jejím pojmenování se asi nedočkáme, šašek se začal brát vážně a už zůstane politikem. P.S. Rozhovor s Jiřím X. Doležalem byl zároveň rozhovorem s Janem Tamášem z iniciativy Ne základnám. Neuvěřitelná moderátorka ČT trvala čtyřikrát na tom, aby jí Jan Tamáš řekl, na které jídlo se těšil. Když jí Jan Tamáš odvětil, že je to podružná otázka, moderátorka ho se stupidní arogancí poučila, aby nehodnotil její otázky a odpověděl. Čtyřikrát! Jiří X. Doležal neměl se zodpovězením této skutečně závažné otázky problém, těší na jatýrka. V rámci diskurzu nastaveného Českou televizí tedy uspěl. Rozhovor je skutečně skvělým materiálem ke studiu mediálního idiotství: Dobré ráno s ČT, 8. 7. 2008 (rozhovor začíná na 20. minutě záznamu)
  • Plavec L.  | 11.07.2008 07:57  | Reagovat
    jak budou soudruhu Berane vypadat vaše konkrétní kroky za odstranění ODS z vlády?
  • Jiří Simon  | 11.07.2008 10:39  | Reagovat
    Tak, to pan Štěch nepřečte ani do vánoc? Vy ho ale zásobujete pane Berane? Jen tak dál!! Doporučil bych, věty co pořád opakujete, psát jinou barvou?
  • Svatopluk Beran  | 11.07.2008 11:36  | Reagovat
    Legální cestou voleb. Bez vněšování police - Kubice-Vidím-Langer, bez nákupu konstruktivních poslanců. Zdá se vám pane Simon, že ODS neopakuje také pořád dokola to samé - jak je reforma úžasná? Většina lidí si to ale nemyslí a tak melou a melou. Na to aby nechali předat dopis Condolise Raiz od lidí, povolají v této demokratické zemi těžkooděnce, aby se k ní nedostali a předsedovi poslanecké sněmovny, který by jí rád řekl že velké procento lidí České Republiky nesouhlasí z výstavbou základny vzkážou, že na něj zrovna nemá čas. - Taky DEMOKRACIE - v podání ODS, nebyly to náhodou praktiky komunistů?............. Já vím je to pořát dokola.
  • Jiří Simon  | 11.07.2008 12:10  | Reagovat
    „Legální cestou voleb. Bez vměšování police - Kubice-Vidím-Langer, bez nákupu konstruktivních poslanců.“ TO VYMISLEL PAN PARUBEK A ODTÉ DOBY TO VŠICHNI OPOKUJÍ, DO TÉ DOBY NEŽSE ZASE DOSTANE K MOCI. (jak slaboduché!) „Zdá se vám pane Simon, že ODS neopakuje také pořád dokola to samé - jak je reforma úžasná? Většina lidí si to ale nemyslí a tak melou a melou.“ NE, REFORMY JSOU NEPŘÍJEMNÉ, ALE NUTNÉ! Jestli pak uhodnete proč? „Na to aby nechali předat dopis Condolise Raiz od lidí, povolají v této demokratické zemi těžkooděnce, aby se k ní nedostali a předsedovi poslanecké sněmovny, který by jí rád řekl že velké procento lidí České Republiky nesouhlasí z výstavbou základny vzkážou, že na něj zrovna nemá čas.“ I PAN PAROUBEK VELMY DOBŘE VÍ! MEZYNÁRODNÍ SMLOUVY PODLÉHAJÍ JISTÝM PROTOKOLŮM. Jen navenek s toho dělá bordel, jak byl zvyklí když řídil restaurace a jídelny v ČSSR. „Taky DEMOKRACIE - v podání ODS, nebyly to náhodou praktiky komunistů?…………. Já vím je to pořád dokola.“ NEVÍM OTOM ŽEBY V ČESKU BYLO NĚCO JINÉHO, NEŽLI V O STATNÍCH STÁTECH EVROPI. Ba naopak, za poslední dva roky jsme se více přiblížili normálním standardům civilizovaných zemí.
  • Jiří Simon  | 11.07.2008 12:54  | Reagovat
    Cha,cha….. Teď mě přišlo do emailu, DVA BLÁZNÍ? Simon za ODS a Beran za KSČSSD! CHA, CHA………….. Už toho máme nechat, závěr doporučení! Za Simona vzkazuji RESPEKT!
  • Daňový soumar  | 11.07.2008 16:53  | Reagovat
    Pane Beran máte zmonitorováno kolik postavilo Rusko radarů za posledních dvacet let a kolik z nich monitoruje naše území ?
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2008 08:07  | Reagovat
    Daňový soumare domnívám se, a teď bez ironie, je toto konečně otázka z vaší srany, myslím já levicově zaměřený vy, pan Simon a většina ostatních pravicově zaměřených, které má smysl. Domnívám se že nepapouškuju co říká Paroubek, a že mám svůj spíš levicovější názor, který se kreje někdy i s komunickými představami, pokud se jedná o zastání člověka slabšího a to v jakémkoliv smyslu jeho problému, jelikož jsem byl doma tak vychováván a i tak to cítím. Vždy se ale snažím vycházet z konkrétních údajů. Takže to co se stalo při volbách nepapouškuju po Paroubkovi, jak neustále opakuje pan Simon, ale předkládám skutečnosti které jsou zdokumentovány a proběhly. Teď k radarům. Nevím kolik jich mají Rusové a nikdy jsem se o to nezajímal. Ale pozor, nikdy jsem se nezajímal ani o to kolik jich mají Američané. Vůbec mě nezajímá kolik jich kdo má na svém území. Je to podle mne zákoná věc toho kterého národa. Já vím o dvou Ruských, o kterých se mluví, ale ani jeden z nich není koncipován na sofistikované propojení z kosmem. Pokud má kdokoliv radary na svém území, domnívám se že to je vpořádku, je to jejich věc na jejich území. Představ si, že by začli nyní Rusové budovat podobný na Kubě či ve Venezuele. E.U. buduje svůj vlastní protiraketový štít, který zdaleka neodpovídá štítu americkému a to hlavně z důvodu toho, že Evropa si staví svůj štít jenom proti ochraně svých vlastních konvenčních vojsk, které by byly napadeny cizím státem. O podobném deštníku jako je americký zatím neuvažuje z důvodu v nejbližší době nereálné možnosti napadení Evropy balistickými raketami z důvodu že by Evropa měla nějaké komoditní či územní požadavky po některém státě ve světě a proto necítí v nynější době od žádného státu potřebu nás napadnout. Evropská Unie nemá doposud ve své smlouvě zakotvenou povinost se ekonomicky rozpínat a ekonomicky okupovat celý svět, tak jak to udělaly v roce 1904 Spojené Státy za presidenta Taffta. V této dikci je zaformulován i dodatek, který umožňuje či vlastně přikazuje doslova,, - presidentům Spojených Států, použít vojenskou sílu pokud by snad byly ohroženy obchodní zájmy Spojených Států kdekoliv ve světě,,. Umíte si představit, že si bude vyhrazovat každá velmoc , nebo každý stát tuto politiku? Ano Spojené Státy razily cestu svobody, ovšem prvotní je a vždy byly svoboda zisku, původně na vlastním území, kterou postupně začali šířit do celého světa. Teprve pak, jako další je svoboda prjevu, náboženství či svobody jiné. Už to dávno není ta země do které lidé utíkali k vůli nesvobodě z celé planety. Nyní vláda Spojených Států provádí sama to, proč tato unie vznikla a záminku si vždy najde nebo jí sama vytvoří.
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2008 08:27  | Reagovat
    Nyní vláda Spojených Států provádí sama to, proč tato unie vznikla a záminku si vždy najde nebo jí sama vytvoří. Tímto spojením myslím, že se našel volný kontinent, na kterém chtěli lidé vybudovat společnost, kde by si mohli bez církva, králů a šlechty vytvářet vlastní spravedlivé, morální a finanční hodnoty. Nyní po těžké a složité cestě, kdy vybudovali ekonomicky silnou společnost, ale jejich země jim už nestačí jak rozlohou tak surovinami, se snaží vnutit, a to jak domluvou, penězmi nebo třeba i válkou svou představu a následně užívat za pro ně výhodných podmínek surovin těchto napadených států pro svůj další ekonomický rozvoj.
  • Svatopluk Beran  | 12.07.2008 08:39  | Reagovat
    Pane Simone reformy ano. Ale tak aby to zatatížilo každého, nejen vybrané. Tato reforma ODS je na podkladě ekonomické krádeže na určité, většinové skupině obyvatelstva. To může vést jenom k opačné reakci po výměně politické špičky.
  • Plavec L.  | 12.07.2008 09:35  | Reagovat
    Svatopluku, na jistých stránkách, kde se prezentujete jako odpůrce radaru máte hrubku. Vy asi pokud nekopírujete, tak máte dost problémy s češtinou…. Svatopluk Beran Czech Republic - Jihlava Pro tohle co nyní vláda ODS všeobecně provádí jsme v 89 kíči nezvonily.
  • Plavec L.  | 12.07.2008 12:02  | Reagovat
    Svatopluk: Dvakrát rozvedenej chlap, ale hlavně táta od třech dětí, z toho dvě nevlastní, a čtyř vnoučat....sympatizant islámistů a komunistů...
  • azvevit  | 12.07.2008 12:20  | Reagovat
    Pane Plavče, pro svět je velmi dobře, že se vyjadřujete. Čiňte tak i nadále, neb mlčící blb se těžko pozná. av.
  • Plavec L.  | 13.07.2008 13:35  | Reagovat
    Ano, Azvevite, už jsem tě poznal, díky, berana ani nezmiňuji...že ti nevadí jeho výrony na zdejší diskuzi a hrubky je opravdu jen tvůj problém. Ostatně podle urážek tě tipuji na voliče levice...
  • Svatopluk Beran  | 13.07.2008 13:48  | Reagovat
    Pane Plavče jsem si plně vědom svých mezer v jazyce českém, ale můžeme, pokud budete mít zájem, se spojit. Já se budu starat o náplň článku ideově a vy budete můj opravce gramatiky. To by šlo, ne? Mohu vám zdělit, že skutečně čeština i jiné předměty vyjma tělocviku, dějepisu a zeměpisu, byly vedle již zmíněných jedničkových, vždy pro mne na základní škole problém. To jen pokud by jste měl ještě rezervy v mém životopise. Jako další chcete zřejmě vedle pana Vovsíka, - že blábolím, či jiných, - že bych se měl jít léčit, devalvovat mojí pozici naznačením že jsem islamista a dvakrát rozvedený. Mohu vám z úsměvem říci že já spíš v tomto směru pokládám za islamistu a člověka který znehodnocuje postavení ženy vůči muži našeho pana premiéra, člena ODS pana Topolánka, než sám sebe. On je ženatý z jednou paní, má s ní dvě děti, kterou v poslední době zapudil, tak jak je to dělá v islámských státech a jako další hodnotu si pořídil, aniž by se rozvedl, ještě milenku ze svého nejbižšího stranického okolí, s kterou má také dítě. Takže buď je islamista, který se ve svém životě legálně, podle islámských hodnot, ve v vztahu k opačnému pohlaví v jeden moment věnuje dvěma ženám, a nebo je barbar který oproti základní křesťanské morálce vyznává mnohoženství. Nebo je to snad také součást reforem, které nám sem zavádí ODS, které jsou sice pro většinu z nás nepříjemné, ale slovy pana Simona nezbytně nutné?
  • Svatopluk Beran  | 13.07.2008 13:57  | Reagovat
    Pane Plavče, ODS vystrčeným fakáčem člena ODS a předsedou vlády pana Topolánka dává typový směr politické debaty.
  • Svatopluk Beran  | 13.07.2008 14:12  | Reagovat
    Domnívám se, že i pan Vovsík a Vystrčil za za svého stranického šéfa stydí. Jenže jejich odvaha vystoupit a upozornit že takhle ne, bude zcela jistě na úrovni malého, řadového funkcionáře, který by si mohl natlouct pusinku a přijít o své krajské a stranické korýtko, pokud by do nejvyšších vrstev nastavil zrcadlo.
  • azvevit  | 13.07.2008 21:47  | Reagovat
    Zdravím. Zajímám se hlavně o obsah článku, než o hrubky a zda mi nevadí výrony pana Berana na zdejších diskusích? Nevadí. Co mě vadí, jsou lidé jako Vy. Hele světe, našel jsem mu tam hrubky. To jsem chytrý a on blb. Neuvědomujíc si, že největšími blbci, jsou oni sami. S tou levicí, pane Plavče, jste vedle. Ale dle toho tykání, bych tam spíše řadil Vás. av.
  • Plavec L.  | 15.07.2008 16:46  | Reagovat
    No azvevite, lépe upozornit na hrubky, než nadávat do blbů, jak jsi začal ty.....ostatně v tom úspěšně pokračuješ....takže jen tak dál, ať vidíme, jaký jsi slušňák...
  • Plavec L.  | 15.07.2008 16:53  | Reagovat
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/samanovo-doupe-parez-prohral-a-chova-se-jak-balvan-fvp-/p_doupe.asp?c=A060604_172447_p_doupe_wag...................................doporučuji, Sváťo
  • Plavec L.  | 15.07.2008 16:54  | Reagovat
    http://neviditelnypes.lidovky.cz/samanovo-doupe-parez-prohral-a-chova-se-jak-balvan-fvp-/p_doupe.asp?c=A060604_172447_p_doupe_wag
  • Svatopluk Beran  | 25.09.2008 18:17  | Reagovat
    Kapitalistický systém je třeba regulovat, vyzývá Sarkozy Září 25, 2008 Kopřivku u stoupenců ničím nekontrolovaného svobodného trhu vyvolal v noci na dnešek na zasedání Valného shromáždění OSN francouzský prezident Nicolas Sarkozy, který se vyslovil pro budování „regulovaného kapitalismu“. „Nemůžeme svět 21. století řídit prostřednictvím institucí ze století dvacátého,“ prohlásil v souvislosti s finanční krizí, kterou označil za nejhorší od roku 1930. „Pojďme vybudovat kapitalismus, v němž by byly úvěrové agentury kontrolovány a v případě nutnosti i trestány, v němž by transparentnos­t…nahradila neprůhlednost,“ řekl. „Můžeme toho dosáhnout jedině tehdy, že v globalizovaném světě začneme působit společně.“ Sarkozy zároveň ostře odmítl princip „zlatých padáků“ manažerům krachujících firem, který označil za „šílenství neslučitelné s tržním systémem“. V této souvislosti Sarkozy navrhl, aby se letos v listopadu uskutečnil summit skupiny G8, k němuž by měly být přizvány další státy jako třeba Čína, na němž by byly posouzeny veškeré okolnosti nynější finanční krize. Vizi budoucího řešení sice francouzský prezident nenabídl, zdůraznil však, že by mělo být takové, v němž by „spousta finančních aktivit už nebyla dál ponechávána jen na osobních rozhodnutích operátorů trhu.“ V zahraničněpo­litické části svého projevu zároveň zdůraznil, že Evropa chce budovat „společnou budoucnost“ s Ruskem. „Chceme mít Rusko za partnera. Proč tedy nevytvořit celokontinentální společný ekonomický prostor, který by Rusko spojil s Evropou?“
  • Jiří Simon  | 25.09.2008 18:21  | Reagovat
    Vážený pane Berane, teď jdu spát já! Využijte svého plánu, neotravujte lidi které to nezajímá, v tomto blogu očekávají téma dle nadpisu.A Vám přeji i jiné poznání, věřte že to stojí zato. DOBROU noc.

Přidat Komentář Vrátit se nahoru